دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واکنش کمال تبریزى به «هفت»: فراستی نقش شعبان بی‌مخ را بازی می‌کند + ویدئو

کمال تبریزى این هفته با حضور در برنامه اینترنتى «سى و پنج» به صحبت‌هاى تند مسعود فراستى و برنامه «هفت» واکنش نشان داد.
کد خبر : 90717

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، فراستى فیلم جدید کمال تبریزى یعنى «دونده زمین» را به مثابه «دیاثت فرهنگی»! دانسته بود و همین مساله جنجال‌هاى زیادى را برانگیخت.


کمال تبریزى که تا کنون واکنشى به جنجال‌های رسانه‌ای نشان نداده بود، در برنامه اینترنتى «سى و پنج» با کارگردانی و اجرای فریدون جیرانی ضمن پاسخ به فراستى به تحلیل و انتقاد از عملکرد سرى جدید برنامه سینمایى «هفت» پرداخت و از مسئولان جدید تلویزیون خواست تا هرچه سریع‌تر به فکر تغییرات در این برنامه باشند.


در بخشی از این گفت‌وگو تبریزی بیان کرد: «افرادی مثل فراستی مرا به یاد شعبان جعفری که اصطلاحا به او شعبان بی‌مخ می‌گفتند، می‌اندازد. فراستی با این که آدم تحصیل کرده‌ای است، اما نقش شعبان بی مخ را بازی می‌کند.»


وی در پاسخ به این پرسش فریدون جیرانی که آیا شما به تلویزیون شکایت کردید، گفت: «نه شکایت نکردم اما رفتم و گفتم که من دارم برای شما یک سریال تاریخی حساس می‌سازم که چنین سابقه‌ای را پشت سر گذاشته است. شما با این برنامه‌تان دارید چه کار می‌کنید؟ تکلیفتان را با ما روشن کنید.»


وی ادامه داد: «گروه سازنده سریال الان به من می‌گویند که ما حاضر نیستیم برای تلویزیون کار کنیم. دست‌اندرکاران برنامه «هفت» حاضر نیستند بیایند اعلام کنند که ما اشتباه کردیم. من انتظارم از مدیران سازمان است.»


در آخرین قسمت پخش شده از برنامه «هفت» که روی آنتن شبکه سه رفته بود، مسعود فراستی منتقد سینما به همراه سید ناصر هاشم‌زاده فیلمنامه‌نویس و منتقد سینما، به نقد و بررسی فیلم «دونده زمین» به کارگردانی کمال تبریزی پرداخته و گفته بود: ««دونده زمین» از یک فیلم غیرحرفه‌ای دانش‌آموزی پایین‌تر است. تمام زاویای فیلم معلوم نیست چیست! واقعا نمی‌فهمم این فیلم از نظر سینمایی چیست؟ یک فیلم به شدت عقب‌افتاده، به شدت غیرسینمایی و غیرحرفه‌ای است که جایش متاسفانه در باکس «هنر و تجربه» است که هر فیلم توقیفی به درد نخوری را در آن می‌ریزند.»


فراستی همچنین فیلم را الکن دانسته و گفته بود: «کارگردان و تهیه کننده محترم در جایی گفته‌اند این فیلم نقدی بر وضعیت دولت قبل است. فیلم ابدا علیه دولت قبل نیست. فیلم علیه مردم است. فیلم به شدت بی‌غیرت است. همان بی‌غیرتی که اخیرا آقای جوادی آملی بر آن اشاره کردند که فروش خانه و مملکت به بیگانه مصداق کامل بی‌غیرتی است. ما دیاثت فرهنگی و هنری هم داریم که متاسفانه در این فیلم، چنین دیاثت و فروش غیرتی وجود دارد.»


فیلم کامل گفت‌وگوی فریدون جیرانی با کمال تبریزی در برنامه «سی و پنج» را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته