دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1395 - 14:45

تحلیلگر مصری: انقلاب امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین انقلاب تاریخ معاصر است

سخنگوی سابق تشکیلات اخوان‌المسلمین گفت که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین انقلاب تاریخ معاصر است و هم پای تحولی عظیم همچون تغییر قبله مسلمانان به‌شمار می‌رود.
کد خبر : 90707

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از شبکه العالم، کمال هلباوی، متفکر و نویسنده مصری در حاشیه کنفرانس «اعراب و ایران در مواجهه با چالش‌های منطقه‌ای» در بیروت گفت: «از امام خمینی (ره) همانند آنچه که از حسن بنا، بنیان‌گذار جنبش اخوان‌المسلمین آموخته بودم را آموختم گرچه هنوز نیز می‌توان از آن (آموزه‌های امام خمینی) تفسیرها و تاویلات مختلفی بیان کرد.»


هلباوی که سال‌های طولانی پیش از برکناری‌اش در سال 2012 (1391)، سخنگوی تشکیلات اخوان‌المسلمین بود، افزود:‌ «من باز هم بر جمله فوق تاکید می‌کنم زیرا درک امام خمینی (ره) از مفهوم دین باعث شد تا انقلاب ایشان به‌‌عنوان بزرگ‌ترین انقلاب در تاریخ معاصر ثبت شود. چرا؟ زیرا او نه تنها بر نظام شاهنشاهی حکومت کرد، بلکه توانست بر ایرانِ هم‌دست با غرب چیره شود و موفقیت بزرگی به دست آورد.»


وی تاکید کرد: «موضوع بعد این است که امام خمینی (ره) در موضوع فلسطین غفلت نکرد، صهیونیست‌ها را از ایران راند و سفارت صهیونیستی در تهران را تبدیل به سفارت فلسطین کرد. ایشان همچنین به‌طور مداوم از موضوع فلسطین حمایت کردند و موضوع سوم اینکه امام خمینی (ره) جراتی داشت که هیچ نظام عربی یا اسلامی دیگر نداشتند و آن مقابله با آمریکا بود.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته