دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1395 - 12:06

کلاهبرداری‌های سریالی فروشنده لوازم کامپیوتری/ متهم هفت میلیارد ریال چک برگشتی دارد

کلاهبردار حرفه‌ای که به بهانه سرمایه گذاری اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، با هفت میلیارد ریال چک برگشتی دستگیر شد.
کد خبر : 90672

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اواخر سال گذشته، مرد جوانی به پلیس امنیت عمومی استان مرکزی رفت و از فردی شکایت کرد که به شیوه‌ای خاص از او کلاهبرداری کرده بود.


او در خصوص این کلاهبرداری به افسر پرونده‌اش گفت: ابتدای سال با یک فروشنده لوازم کامپیوتری آشنا شدم. مرد جوان بعد از جلب اعتماد من، از من خواست مبلغی را برای سرمایه‌گذاری به او بدهم تا او اقدام به خرید تجهیزات و لوازم کامپیوتری کند و سود این سرمکایه گذاری را به من بدهد.


وی ادامه داد: از آنجایی که به مرد جوان اطمینان کامل داشتم 10 میلیون تومان پولم را در اختیار او گذاشتم. من منتظر پرداخت سودم از طرف فروشنده جوان بودم، اما خبری از او نشد. زمانی که به سراغش رفتم متوجه شدم که او فرار کرده است.


به‌دنبال شکایت مرد جوان، تحقیقات کارآگاهان پلیس این استان آغاز شد و در ادامه بررسی‌ها، کارآگاهان با شکایت‌های مشابه مواجه شدند.


با تکمیل تحقیقات ماموران انتظامی، مشخص شد که این فرد از شهر اراک متواری و در مکانی نامعلوم در تهران فعالیت می‌کند.


سرهنگ احمد عباسی، رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به عملیات شناسایی و دستگیری این فرد گفت: ‌با تحقیقات نامحسوس ماموران این پلیس، زمانی که این فرد برای ساعاتی در شهر اراک حضور یافته بود، وی رادستگیر کردند. در استعلامات صورت گرفته مشخص شد که این فرد دارای هفت میلیارد ریال چک برگشتی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته