دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1395 - 11:34
در گفت و گو با آنا؛

بهداد سلیمی: ایستادن روی سکوی سوم کمی سخت بود/ در حرکت دو ضرب، به خودم فشار نیاوردم

قهرمان فوق سنگین وزنه‌برداری کشورمان گفت: حدود 2 ماه است که تمریناتم را آغاز کرده‌ام، اما فکر می‌کنم تا روز مسابقه در المپیک 2016 به اوج آمادگی خواهم رسید.
کد خبر : 90661

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بهداد سلیمی پس از 7 ماه مصدومیت در مسابقات جام فجر در حرکت یک ضرب به مدال طلا رسید. او با بالای سر بردن وزنه 205 کیلو گرم در یک ضرب و 225 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 430 کیلوگرم مدال طلا گرفت. البته سلیمی مدال طلای یک ضرب را ازآن خود کرد اما در دو ضرب به مدال برنز رسید.


وی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره مسابقات جام فجر و کسب مدال طلای یک ضرب گفت: « با تصمیم کادر فنی و کادر پزشکی قرار بر این شد که برای این مسابقات زیاد به خودم فشار نیاورم تا برای المپیک دچار مشکل نشوم.»


سلیمی افزود: «متاسفانه مصدومیت سختی را پشت سر گذاشتم و در این هفت ماه بسیار تلاش کردم که به سطحی از آمادگی برسم که خدا را شکر این اتفاق افتاد. البته در حرکت دو ضرب زیاد به خودم فشار نیاوردم و از همین رو به مدال برنز رسیدم. ایستادن بر روی سکوی سوم برای من کمی سخت بود، اما مهم این بود که در این مسابقات حضور داشتم و با مدال طلای یک ضرب به المپیک امیدوارتر شدم.»


قویترین مرد جهان به برنامه های پیش رو برای رسیدن به آمادگی بیشتر اشاره کرد و گفت: «اردوی اردبیل برای ما بسیار مفید بود و توانستم رکوردهای خوبی ثبت کنم. طبق برنامه ریزی فدراسیون و کادر فنی قرار بر این شد که هفته آینده به شمال برویم و ادامه تمرینات را در یکی از شهرهای شمالی دنبال کنیم. به طور حتم این اردو هم برای ما مفید خواهد بود و تمرینات سطح دریا را انجام خواهیم داد و رکوردهای بیشتری خواهیم زد.»


سلیمی در پاسخ به اینکه چرا در حرکت قیچی هنوز به آمادگی نرسیده است، خاطرنشان کرد:« برای رسیدن به آمادگی کامل در حرکت قیچی 40 روز زمان نیاز دارم. در حال حاضر من 2 ماه است تمرینات وزنه برداری را به صورت جدی دنبال می کنم و برای رسیدن به اوج به زمان بیشتری نیاز دارم. از آنجایی که حرکت قیچی به زانو فشار می آورد با نظر کادر پزشکی در این حرکت به خودم فشار نیاوردم تا دچار مشکل نشوم. »


قهرمان المپیکی کشورمان در پایان گفت: « حدود 80 روز تا بازی‌های وزنه‌برداری زمان باقی مانده و باید تا آن زمان همه تلاشم را بکنم. فکر می‌کنم در روز مسابقه در المپیک به اوج آمادگی برسم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته