دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1395 - 11:16

نخست‌وزیر عراق توقف عملیات فلوجه را تکذیب کرد

فرمانده نیروهای مسلح عراق خبر منتشره درباره توقف عملیات پاکسازی فلوجه را تکذیب و تاکید کرد که پرچم عراق به‌زودی در این شهر برافراشته می‎شود.
کد خبر : 90651

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق چهارشنبه شب خبر منتشر شده درباره توقف عملیات آزادسازی فلوجه از دست داعش را تکذیب کرد.


به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز،‌ حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق وعده داد که پرچم عراق به زودی در فلوجه به اهتزاز در می‌آید.


وی در واکنش به اتهام رسانه‌ای علیه نیروهای عراقی درباره تخریب منازل از سوی نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی)‌ در عملیات فلوجه گفت: «نیروهای عراقی مراقب اهالی فلوجه و غیرنظامیان هستند و به هیچ کدام از اهالی فلوجه حمله نمی‎کنند.»


شبکه‌های العربیه و الجزیره تلاش می‌کنند عملیات فلوجه را طایفه‌ای جلوه دهند. شبکه‌های سعودی و قطری در گزارش های خود مدعی شدند که موشک‌های بسیج مردمی منجر به مرگ هزاران شهروند بی‌گناه سنی می‌شود و باید مسئولان اهل سنت در این‌باره اقدامی کنند.


عملیات فلوجه دوشنبه هفته گذشته به‌طور رسمی آغاز شد و این نخستین شهر عراق است که به‌طور کامل در سال 2014 (1393) به دست داعش افتاد و همزمان با آغاز این عملیات، برخی از شبکه‌های خبری و تلویزیونی ارتش عراق و بسیج مردمی را مجرم معرفی کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته