دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1395 - 11:00

دانشجوی جودوکار آموزشکده سما مشهد، المپیکی شد

جواد محجوب، دانشجوی تربیت بدنی آموزشکده سما مشهد و عضو تیم ملی جودو، با کسب بالاترین رنکینگ آسیا، جواز حضور در رقابت‌های المپیک 2016 ریو را به دست آورد.
کد خبر : 90640

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جواد محجوب نماینده وزن منهای 100 کیلوگرم تیم ملی جودوی کشورمان، پس از کسب مدال برنز در مسابقات جایزه بزرگ گرند پریکس در آلماتی قزاقستان که از 24 تا 26 اردیبهشت امسال با شرکت جودوکاران 83 کشور جهان برگزار شد و همچنین با پایان یافتن رقابت‌های مسترز مکزیک، با ۷۸۳ امتیاز بالاترین رنکینگ آسیا، سهمیه قطعی حضور در رقابتهای المپیک ریو را کسب کرد.


بر اساس آخرین رده بندی بهترین های جودو جهان برای معرفی سهمیه‌های قطعی المپیک ریو، حضور سه جودوکار ایرانی در این رقابتها قطعی شد.


بر همین اساس و طبق آخرین رده بندی که بعد از پایان رقابت‌های مکزیک از سوی فدراسیون جهانی جودو اعلام شد جواد محجوب با ۷۸۳ امتیاز و سعید ملایی با ۶۴۰ امتیاز هر دو با رنکنیگ ۲۱ به صورت مستقیم و علیرضا خجسته با ۲۴۰ امتیاز و رنکینگ ۶۴ از سهمیه قاره ای، جواز حضور در المپیک را دریافت کرد.


رقابتهای جودو در بازیهای المپیک با حضور ۵۶۴ جودوکار در هفت وزن مردان و زنان برگزار خواهد می‌شود. تیم ملی جودو ایران بعد از غیبت در المپیک ۲۰۱۲ لندن، این بار با سه جودوکار و سرمربیگری نصرت خان ولی اف ازبکستانی به ریو ۲۰۱۶ اعزام می شود.


کسب عنوان قهرمانی آسیا در مسابقات 2013 بانکوک و نایب قهرمانی رقابتهای آسیایی در مسابقات 2012 تاشکند، از جمله افتخارات ورزشی محجوب است.


جواد محجوب همچنین برترین جودوکار ایران در تاریخ رنگینگ جهان شناخته می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته