دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1403 - 11:13
یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۱۸ گل داشت

چرا لیگ برتر فوتبال ایران کم گل است؟

چرا لیگ برتر فوتبال ایران کم گل است؟
در چهار بازی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که حساسیت زیادی هم داشت، ۱۸ گل به ثمر رسید و باز این سوال مطرح می شود چرا فوتبال ایران کم گل است؟
کد خبر : 905311

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بسیاری از کارشناسان در فوتبال ایران می‌گویند وقتی بازی‌ها حساس می‌شود قاعدتاً گل‌های کمتری را شاهد هستیم و به طور مثال به دربی پایتخت اشاره می‌کنند که معمولاً مساوی و کم گل می شود.این در حالی است که در تمام دنیا خلاف این رویه را شاهد هستیم و به طور مثال ال کلاسیکوها در اسپانیا معمولاً پرگل می‌شود و یا در همین دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شاهد روییدن ۱۸ گل در درون دروازه‌ها بودیم.

سوال اینجاست که آیا بازی منچسترسیتی و رئال مادرید و یا دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن حساسیت ندارد؟ تازه آنجا مسابقات حذفی هم هست و یک تیم با یک شکست از دور رقابت‌ها کنار می‌رود و کلی ضرر مالی می‌کند.در لیگ ایران اما اگر به فرض مثال پرسپولیس به سپاهان ببازد فرصت جبران دارد و می‌تواند در بازی‌های بعدی این شکست را جبران کند.کافی است میانگین گل در لیگ برتر ایران و به خصوص در بازی‌های حساس را با میانگین گل در بازی‌های حساس اروپایی مقایسه کنیم تا ببینیم که نظر بعضی از کارشناسان چقدر غلط و ناکارشناسی است.

همین امسال دربی تهران بدون گل مساوی شد و بازی استقلال و سپاهان فقط یک گل داشت.هیچ بعید نیست بازی برگشت تیم‌های پرسپولیس و سپاهان هم کم گل از آب در بیاید.یک دلیل اصلی این است که در لیگ برتر فوتبال ایران مربیان ابتدا برای گل نخوردن راهی میدان می‌شوند و اگر فرصت شد به گل زدن هم فکر می کنند ولی در اروپا تفکر مربیانی مثل گواردیولا  و آنچلوتی طوری است که مردم از تماشای فوتبال لذت ببرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته