دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1395 - 11:41
حسین سالارآملی در گفت‌وگو با آنا

10 طرح تحقیقاتی مشترک بین ایران و ترکیه در سال جاری انجام می‌شود/ 50 بورس تحصیلی در اختیار دو طرف

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اعطای 50 بورس تحصیلی و انجام 10 طرح تحقیقاتی مشترک با کشور ترکیه در سال جاری خبر داد.
کد خبر : 90517

دکتر حسین سالارآملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به همکاری‌های علمی با کشور ترکیه گفت: «در ارتباط با کشور ترکیه و دانشگاه‌های این کشور مقرر شده است که حدود 10 طرح دانشگاهی بین دو کشور در سال جاری به انجام برسد.»


قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل افزود: «همچنین مقرر شد 50 بورس تحصیلی در اختیار دو طرف قرار گیرد. به این ترتیب که 50 بورس تحصیلی از طرف کشور ایران به ترکیه و 50 بورس نیز از جانب آنها به دانشگاه‌های ما داده شود.»


سالارآملی گفت: «در حال حاضر بزرگترین مرکز تحقیقاتی فرانسه در کشور دایر است. این مرکز چندین برنده جایزه نوبل به دنیا معرفی کرده و معتبرترین مرکز تحقیقاتی در سطح دنیا است.»


رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «اگر دانشگاه‌های دیگر نیز درخواست همکاری داشته باشند، ما آمادگی این را داریم که اگر در امور تحقیقاتی، همکاری علمی و ... حرفی برای گفتن دارند، زمینه تعامل و همکاری آنها را با دانشگاه‌های معتبر و مهم دنیا مهیا کنیم.»


او افزود: «از مسوولان امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی نیز درخواست کرده‌ایم که موضوعات مهم تحقیقاتی و دانشگاه‌های مهم و معتبر خود را معرفی کنند تا در یک روند تعاملی قوی علمی با کشورهای دنیا همکاری کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته