دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1403 - 18:09

اعتراض استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله به اقدامات ضد ایرانی مجله پزشکی لنست

اعتراض استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله به اقدامات ضد ایرانی مجله پزشکی لنست
عضو هئیت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله با اشاره به مطالب ضد ایرانی مجله پزشکی لنست، این مطالب را فاقد هرگونه استدلال علمی دانست.
کد خبر : 904691

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،در آیین هم اندیشی و اخوت اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج)، با موضوع آپارتاید علمی، غلامرضا فرنوش عضو هیات علمی دانشگاه در رابطه با عدم انتشار پاسخ به کامنت سردبیر مجله لنست در خصوص مطالب ضد ایرانی سردبیر این مجله  گفت:  این مجله یکی از معتبرترین مجلات علمی در جهان است که سردبیر این مجله ریچارد هورتن انگلیسی و یهودی الاصل بوده و کامنت‌های آن در این مجله توهین‌های زیادی به جامعه ایرانی‌ و پزشکان کرده است.


وی افزود: توهین‌های این فرد به نیروهای نظامی و انتظامی در ماجرای مرحومه مهسا امینی و حجاب و دادگاه‌های کشور بوده است. این فرد مطالب خود را بدون هیچ شواهدی بلکه با استناد به گفته‌های افراد معلوم‌الحال عنوان کرده است.


فرنوش ادامه داد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)تاکید داشتند که ما به صورت علمی پاسخ دهیم، ما این پاسخ‌ها را دادیم، اما مجله پاسخی نداشت و در نهایت به ما گفتند که برخی سیاست‌های مجله اجازه انتشار این مقاله را نمی‌دهد. در نهایت و در پی اعتراض ما، اعلام شد که در چند هفته آینده موضوع مجدد با سردبیر مطرح و احتمالا منتشر خواهد شد اما به این موضوع خوشبین نیستیم. 


وی یادآور شد: بازگشت دادن این مقاله نه دلایل علمی که دلایل سیاسی واهی بوده است. این مجله مقالاتی که علیه کشورمان نوشته شود بدون هر گونه استناد علمی منتشرمی‌کند.


فرنوش با اشاره به کامنت‌های  سردبیر مجله لنست در خصوص حوادث غزه نیز گفت: در این کامنت ها اگرچه به  فاجعه غزه اشاره شده اما حماس را مسبب این فجایع معرفی  و حملات رژیم صهیونسیتی را حق قانونی آنها تلقیکرده است.


در پایان نیز مدیر منابع علمی دانشگاه بقیه الله (عج)از همه اساتید ، محققین و دانشجویان دعوت کرد تا با انتشار مقالات خود نسبت به انعکاس فجایع غزه اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته