دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اساسنامه جدید موسسه پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزش عالی ابلاغ شد

اساسنامه جدید موسسه پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزش عالی ابلاغ شد
اساسنامه جدید موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی که در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۳ شورای گسترش آموزش عالی به تصویب رسیده، با توشیح وزیر علوم، توسط دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم و رئیس کمیسیون پژوهش شورای گسترش ابلاغ شد.
کد خبر : 904679

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اساسنامه جدید موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی که در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۳ شورای گسترش آموزش عالی به تصویب رسیده، با توشیح وزیر علوم، توسط دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم و رئیس کمیسیون پژوهش شورای گسترش ابلاغ شد.

با ابلاغ اساسنامه جدید جایگاه رئیس موسسه به عنوان "معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی" ارتقاء یافته است. همچنین در بخش مقدمه و اهداف اساسنامه چنین آمده است:

مؤسسه پژوهش و برنامه ­ریزی آموزش عالی، که بر اساس مجوز مورخ ۶۹/۱۲/۲۵ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (ابلاغ شماره ۷۲/۳۴ مورخ ۱۳۷۰/۱/۱۰، ۱۰/۱/۱۳۷۰) به منظور ایجاد یک مرکز پژوهشی توانمند برای مطالعه و پیشنهاد سیاست­‌های برنامه­ ریزی، تدوین و اجرای نظام ارزشیابی آموزش عالی و به استناد ماده «۱» قانون اصلاح قانون تأسیس وزارت علوم و آموزش عالی تأسیس و در سال­های ۱۳۸۴ و ۱۳۹۸ در جلسات مورخ ۱۳۸۴/۴/۲۵ و ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ شورای گسترش آموزش عالی (ابلاغیه ­های) شماره ۵۵۱۲/۲۲ مورخ ۱۳۸۴/۵/۱۹ و ۲۶۱۲۹ مورخ ۱۳۹۸/۲/۹) مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت. اینک با گذشت بیش از ۳۲ سال از تاریخ تأسیس این مؤسسه و به منظور حفظ و احیای فلسفه تأسیس مؤسسه یاد شده و ابقای نقش و جایگاه سازمانی آن در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (کانون تفکر و بازوی مشورتی وزارت متبوع) اساسنامه این مؤسسه براساس اسناد بالادستی از جمله: آیین ­نامه جامه مدیریت دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و فناوری (مصوب مورخ ۱۳۸۹/۱۲/۱۰) قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (مصوب ۱۳۸۳/۵/۱۸)، بیانیه گام دوم انقلاب، سند چشم­ انداز ۲۰ ساله و نقشه جامعه علمی کشور به شرح این اساسنامه تهیه و تدوین شد.

اهداف
انتشار و انتقال دانش آموزش عالی در میان نقش ­­آفرینان و ذینفعان آموزش عالی
توسعه کمی و کیفی پژوهش در قلمرو آموزش عالی با تأکید بر تولید دانش بومی
ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و افزایش قابلیت ­ها و ظرفیت ­سازی برای تبدیل یافته­‌های پژوهشی به بسته­‌های سیاستی با رویکرد به آینده
پاسخگویی به نیاز‌های تحقیقاتی، سیاستگذاری، تصمیم­ گیری و برنامه ­ریزی حوزه آموزش عالی
مرجعیت رسمی آمار و اطلاعات نظام آموزش عالی و دستیابی به مرجعیت در حوزه سیاست پژوهی، دانشگاه پژوهی، آینده پژوهی و مطالعات برنامه ­ریزی و مدیریت آموزش عالی
توسعه برنامه­‌های دانش­ افزایی و گفتمان سازی (اشاعه، انتشار، ترویج و انتقال) دانش تخصصی آموزش عالی در میان نقش ­­آفرینان و ذینفعان برای بهبود سیاست­گذاری، تصمیم ­سازی، برنامه ­ریزی و مدیریت در حوزه آموزش عالی
دستیابی مؤسسه به جایگاه بین ­المللی شایسته و افزایش تعاملات و همکاری­‌های منطقه­‌ای و بین­ المللی در حوزه سیاستگذاری، برنامه ­ریزی و مدیریت آموزش عالی.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب