دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1395 - 17:05

یونکر: اروپا سیاست خود در برابر پوتین را تغییر نمی‌دهد

رئیس کمیسیون اروپا گفت که حضور وی در مجمع سن پترزبورگ باعث نمی‌شود که اروپا سیاست‌های خود در برابر روسیه را تغییر دهد.
کد خبر : 90454

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، نیویوروپ گزارش کرد: «ژان کلود یونکر در جریان سخنانی در نود و نهمین کنفرانس شهرداران فرانسه گفت که نمی‌خواهد ارزیابی کلی اروپا درباره ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه را با توجه به اقدامات وی در اوکراین تغییر دهد.»


وی افزود: «دیدار من از سن‌پترزبورگ در اواسط ژوئن (اواخر خرداد) فرصتی برای اروپا در تغییر سیاست‌های کشورهای این قاره در برابر روسیه با توجه به تحریم‌ها ایجاد نخواهد کرد.»


مارگاریت شیناس، سخنگوی یونکر هم برنامه وی برای شرکت در مجمع اقتصادی سن‌پترزبورگ که 16 تا 18 ژوئن (27 تا 29 خرداد) برگزار خواهد شد را تائید کرد.


این در حالی است که به تازگی فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان از تمایل تغییر موضع کشورش در برابر روسیه و گرایش قدرتمند به مذاکره با مسکو خبر داده بود.


مناطق شرقی اوکراین از سال 2014 (1393) و پس از آنکه دولت مرکزی این کشور در شبه‌کودتایی حمایت شده از غرب سقوط کرد، ناآرام شد. همان ناآرامی‌ها به تشدید استقلال‌طلبی در این مناطق عمدتا روس‌تبار منجر شد. شبه‌جزیره کریمه نخستین منطقه‌ای بود که در جریان این اعتراضات از اوکراین جدا شده و به روسیه پیوست.


به‌دنبال جدایی کریمه اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌های اقتصادی گسترده‌ای علیه روسیه اعمال کردند که همچنان ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته