دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1403 - 17:18

راهپیمایان روز قدس در اردن و سوریه بر حمایت از مقاومت تاکید کردند+ فیلم

راهپیمایان روز قدس در اردن و سوریه بر حمایت از مقاومت تاکید کردند+ فیلم
راهپیمایان روز جهانی قدس در شهرهای اردن و سوریه، مقاومت را تنها گزینه برای مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل دانستند و بر حمایت از مقاومت تاکید کردند.
کد خبر : 904255

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه العربی، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس در امان پایتخت اردن که پس از برگزاری نماز جمعه برگزار شد، جنایت نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه را محکوم کردند و خواستار تحرک جدی و فوری کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از مردم مظلوم غزه و مقابله با جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل شدند.

در این راهپیمایی که با مشارکت احزاب، اتحادیه ها و با حضور اقشار مختلف مردم اردن برگزار شد، شرکت کنندگان خواستار اجرایی شدن مصوبه شورای امنیت سازمان ملل درخصوص آتش بس غزه شدند و از سازمان ملل خواستار تحقیق درباره نسل کشی مردم غزه توسط اسرائیل و وادار کردن این رژیم به اجرای مصوبات سازمان ملل شدند.

تظاهرکنندگان همچنین خواستار بازگشایی گذرگاههای زمینی از جمله رفح به منظور کمک رسانی به مردم غزه و ورود هزاران کامیون متوقف شده در پشت مرز برای ورود به غزه شدند.

خبرگزاری سوریه (سانا) نیز از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در برخی از نقاط این کشور خبر داد و افزود: به مناسبت روز جهانی قدس، تظاهراتی تحت عنوان « طوفان الاحرار» با مشارکت گسترده مردم در اردوگاه یرموک در دمشق برگزار شد.

در این تظاهرات که با حضور اهالی اردوگاه‌های فلسطینی در سوریه و شخصیت‌ها و رهبران احزاب عربی و اسلامی، روحانیون و تعدادی از دیپلمات ها برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی خواستار محاکمه این رژیم در قبال جنایات نسل کشی علیه مردم مظلوم غزه شدند.

رژه گروه های فلسطینی در اردوگاه یرموک در حومه دمشق به مناسبت روز جهانی قدس نیز از دیگر برنامه های گرامیداشت روز جهانی قدس در این اردوگاه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته