دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1403 - 12:29

زاکانی: قرار نیست حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع شود

زاکانی: قرار نیست حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع شود
شهردار تهران گفت: قرار نیست حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع شود.
کد خبر : 903961

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: احداث مسجد در پارک‌ها جزو مصوبات اساسی که از دوره‌های قبل بوده و سابقه آن از سال ۱۳۷۰ به ۴۳ پارک می‌رسد.  

وی افزود: یکی از نیاز‌های عمومی وجود مسجد در پارک‌ها است و در مورد پارک قیطریه در جریان ساخت هیچ درختی قطع نخواهد شد، یک ساختمان قدیمی در پارک است که به مسجد تبدیل می‌شود و سایر ظرفیت‌های پارک هم دیده شده است.  

شهردار تهران گفت: طی کارکرد ویژه‌ای در ۲۴۰۰ پارک در تهران در آنهایی که فرا منطقه است و شرایط مناسب اعم از مسجد، مجموعه‌های اموزشی و خدماتی بدون قطع هیچ درختی احداث می‌شود.

زاکانی با رد ادعای وجود اثار باستانی در زیر محل ساخت مسجد در پارک قیطریه گفت: چیزهای عجیبی گفته می‌شود که ما هم تعجب می‌کنیم. آنجا یک ساختمان روشویی است که بدون قطع درخت به یک مکان قابل‌استفاده و خوب بدل می‌شود. این امر فقط به مسجد محدود نمی‌شود، حتی اضافه‌کردن مجموعه‌های آموزشی و خدماتی هم برای پارک‌ها در نظر گرفته شده است تا پارک‌های فرامنطقه‌ای تهران که این امکان برای‌شان وجود دارد بدون قطع درخت این موضوع را تجربه کنند. ما امسال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله درخت کاشته‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته