دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1395 - 14:51

میزبانی اعضای ایرانی کابینه سوئد از جواد ظریف

سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار عکسی از سوئد به حضور اردلان شکرآبی، وزیر ایرانی‌الاصل دولت سوئد و الکساندر اخلاقی، مشاور سیاسی وزیر امور خارجه این کشور در ملاقات دوازده خرداد 1395 ظریف با نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه سوئد اشاره کرد.
کد خبر : 90390

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،‌حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار عکسی از سوئد و دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با نخست‌وزیر سوئد نوشت: «اردلان شکرآبی، وزیر ایرانی‌الاصل عضو هیات وزیران سوئد، در ملاقات دوازده خرداد 1395 دکتر ظریف و هیات همراه با نخست وزیر سوئد، استکهلم.»


جابری افزوده است:‌ «دکتر ظریف با اشاره به اردلان گفت ایرانیان مقیم سوئد بهترین پل‌های ارتباط فرهنگی دو ملت هستند.»




اردلان شکرآبی یک سیاستمدار سوئدی ایرانی‌تبار است که در دولت جدید سوئد به مقام وزارت رسید.


وی در انتخابات ۲۰۱۴ (1394) پارلمان سوئد به عنوان یکی از نمایندگان استان استکهلم به پارلمان این کشور راه یافت. این حقوقدان و فعال حقوق بشر که ۲۴ سال پیش همراه خانواده‌اش در ۱۱ سالگی به سوئد پناهنده شده است، در کنگره حزب سوسیال دموکرات سوئد به عنوان عضو علی‌البدل در هیئت رهبری این حزب نیز برگزیده شده بود.


همچنین جابری انصاری در پست دیگری در صفحه اینستاگرام خود ایرانی دیگری را در کابینه سوئد معرفی کرد.



سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به حضور ساسان یا اسکندر/ الکساندر اخلاقی در دیدار وزیر امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه سوئد نوشت: « اسکندر/ الکساندر اخلاقی نفر سوم از راست و چپ، ایرانی مشاور سیاسی وزیر خارجه سوئد در ملاقات وزرای خارجه ایران و سوئد، دوازده خرداد نود و پنج، استکهلم. باز هم دکتر ظریف، ایرانیان سوئد را بهترین پل ارتباط فرهنگی دو ملت دانست.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته