دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1395 - 17:01

روزنامه آلمانی: سیاست اردوغان گردشگران روسی و اروپایی‌ را ترسانده است

نشریه آلمانی دی ولت نوشت که سیاست رئیس‌جمهوری ترکیه به اعتبار این کشور لطمه وارد کرده و باعث کاهش شدید تعداد گردشگران، چه روسی و چه اروپایی شده است.
کد خبر : 90381

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری ریا نووستی با استناد به گزارش روزنامه دی‌ولت چاپ آلمان نوشت: «وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد در ماه آوریل (فروردین) 1.75 میلیون نفر به ترکیه سفر کرده‌اند که 28 درصد کمتر از ماه آوریل سال گذشته است. تعداد گردشگران از روسیه 79 درصد کمتر شده و از 150 هزار نفر به 31 هزار نفر رسیده است. همچنین تعداد گردشگران ار آلمان، فرانسه، انگلیس، یونان و آمریکا به‌طور محسوس کاهش یافته است.»


این روزنامه می‌افزاید: «کاهش تعداد گردشگران روسی از بحران فعلی در روابط دو کشور ناشی می‌شود که در نوامبر 2015 (آبان 1394) پس از سرنگونی هواپیمای سوخو 24 روسیه به‌وسیله نیروی هوایی ترکیه آغاز شد، اما وضع متشنج از لحاظ امنیتی در ترکیه گردشگران آلمانی را نیز ترسانده است.»


به‌نوشته نشریه آلمانی، ممکن است سال جاری ترکیه 7.6 میلیون نفر گردشگر را از دست بدهد که این موضوع حدود 8.9 میلیارد دلار برای اقتصاد این کشور ضرر به بار خواهد آورد. گردشگری یکی مهم‌ترین منابع درآمد برای ترکیه است و شش درصد محصول ناخالص ملی را تامین می‌کند و برای بیش از هشت درصد ساکنان این کشور فرصت شغلی به وجود می‌آورد.


دی‌ولت نوشت: «علاوه بر این، گردشگری منبع ارز خارجی برای ترکیه است. در سال گذشته ذخایر ارزی ترکیه به میزان 12 میلیارد دلار کاهش یافت.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته