دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1395 - 14:12
معاون حقوقی، نظارت و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی مطرح کرد؛

تحول سامانی در تعزیرات حکومتی با نگاه ویژه به اجرای احکام

معاون حقوقی، نظارت و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی در نخستین همایش سراسری مدیران اجرای احکام این سازمان، تحول سازمانی در تعزیرات حکومتی را در گرو نگاه ویژه به اجرای احکام دانست.
کد خبر : 90368

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، ایرج حسینی صدرآبادی معاون حقوقی، نظارت و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی در نخستین همایش مدیران اجرای احکام این سازمان اظهار کرد: توقعی که از مجموعه اجرای احکام داریم اثربخشی به آراء صادره در حوزه اجرای احکام است و معتقدم که ضرورت دارد بیش از پیش حوزه اجرای احکام در سازمان مورد توجه ویژه قرار گیرد و علاوه بر ارتقای سطح ساختاری و سازمانی آن از واحد اجرای احکام به شعبه و یا شعب اجرای احکام متناسب با سطح و عملکرد هر استان از جهت هماهنگی بین بخش با نیروی انتظامی، سازمان زندان ها و اداره کل عفو و بخشودگی و سایر بخش ها نیز اقدامات و هماهنگی های بیشتری صورت پذیرد.
وی سیستم پیشنهادی برای اجرای احکام، مدل اجرای احکام در دیوان عدالت اداری عنوان کرد و گفت: ساختار اجرای احکام در سازمان نیازمند تغییر است و قصد داریم بخش اجرای احکام را بیش از پیش مدنظر قرار دهیم و اختیارات بیشتری به استان و حوزه اجرای احکام بدهیم.
حسینی صدرآبادی انجام بازدیدهای استانی را مایه ایجاد همفکری و هماهنگی در استان‌ها اعلام و اضافه کرد: علاوه بر جلسات منطقه‌ای، نشست‌های چند استانی نیز کمک موثر در بهبود وضعیت اجرای احکام می‌تواند داشته باشد و امیدواریم بخشی از این کار را سرعت ببخشیم.
معاون حقوقی، نظارت و امور مجلس سازمان با اشاره به عملکرد مطلوب برخی از استان‌ها بیان کرد: مطمئنا نگاه ویژه به اجرای احکام می‌تواند باعث تحول سازمانی شود و باید از علم در کنار تجربه در این زمینه نیز بهره بگیریم و علاوه بر حفظ حقوق دولت از حقوق مردم نیز حفاظت کنیم و مانع از اجحاف حقوق مردم شویم.
وی تصریح کرد: آمارهای زندانیان سازمان و وضعیت صدور قرار و عفو و بخشودگی باید مورد بازنگری، هماهنگی و یکسان سازی شود و لازم است در بررسی پرونده‌های عفو بخشودگی، مدیران و واحدهای اجرای احکام ضمن تاکید بر اجرای کامل و سریعتر آراء در صورت وجود شرایط مطابق مقررات پرونده‌ها را بررسی و ضمن دریافت مستندات و تکمیل پرونده آن را به هیات مرکزی عفو و بخشودگی سازمان مستقر در معاونت حقوقی و امور مجلس ارسال کنند.
حسینی صدرآبادی بر استناد به مدارک و اسناد مربوط به اظهارات متخلفان تاکید کرد و گفت: تکیه بر مدارک باعث می‌شود که توقع غیر منطقی ایجاد نشود و حقی از کسی ضایع نکنیم.
معاون حقوقی، نظارت و امور مجلس سازمان با بیان این مطلب که یکی از نقاط ضعف اساسی عدم اجرای صحیح اجرای احکام آرای صادره است، اضافه کرد: امسال با تلاش ریاست محترم و معاونین سازمان بودجه سازمان در ردیف بودجه قرار گرفته اما همچنان اجرای سریع و کامل احکام صادره سنگ زیربنای سازمان است چراکه اجرای احکام نمایانگر نتیجه عملکرد مجموعه بخش های سازمان اعم از ستادی، شعب و اجرای احکام می باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تعزیرات حکومتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته