دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1395 - 10:22
در گفت‌و‌گو با آنا؛

کیانوش رستمی: خودم هم انتظار رکوردشکنی نداشتم/ به طلای ریو فکر می‌کنم

وزنه‌بردار المپیکی کشورمان گفت: در مسابقات جام فجر به خودم فشار نیاوردم و می‌توانستم وزنه های بیشتری بزنم اما با صلاحدید خودم این کار را انجام ندادم.
کد خبر : 90342

کیانوش رستمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا درباره رقابت‌های بین‌المللی جام فجر و شکستن رکورد دنیا در حرکت دو ضرب و مجموع گفت: «چندین سال است که زحمت کشیدم تا رکورد جهان و دو ضرب را بزنم. خدا را شاکرم که در فاصله دو ماه مانده به المپیک توانستیم این رکورد را به ثبت برسانم. 18 سال است که این رکورد توسط ایرانی‌ها شکسته نشده بود و خوشحالم که توانستم پرچم ایران را به اهتزاز درآورم و نام ایران را بار دیگر در جهان ثبت کنم. من با رکورد 175 کیلوگرم در یک ضرب به مدال طلا رسیدم. در حرکت دو ضرب هم ابتدا وزنه 210 کیلوگرم را زدم و برای دومین حرکت هم 220 کیلوگرم را درخواست کرده بودم تا 2 کیلوگرم رکورد دوضرب جهان را ارتقا دهم. خوشبختانه با بلند کردن این وزنه، رکورد مجموع جهان که 394 کیلوگرم بود را نیز یک کیلوگرم ارتقا دادم.»


رستمی در پاسخ به اینکه در المپیک به فکر رکوردزنی است یا خیر، اظهار کرد: «تا المپیک ریو دو ماه دیگر زمان باقی نمانده و من تمام تلاشم را می کنم که با تمرینات سخت و فشرده ای که برای خودم در نظر گرفتم، بهترین نتیجه را به دست بیاورم. من در وهله اول به کسب مدال طلای ریو فکر می کنم و بعد از آن به دنبال رکوردشکنی هستم. مسابقات جام فجر برای آمادگی بهتر ما در المپیک بود که خوشبختانه به نحو احسن هم انجام شد.»


وزنه‌بردار ‌دسته‌ 84 کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در‌ پاسخ به اینکه بهتر نبود در المپیک رکوردشکنی می کرد و در این مدت باقی مانده به خودش فشار نمی آورد، اظهار کرد: «من در مسابقات جام فجر به خودم فشار نیاوردم و به هیچ عنوان انتظار چنین نتیجه ای را نداشتم. در بیشتر مسابقات وقتی وزنه می زدم در حرکت دوم یا سوم وزنه از دستم می افتاد اما خوشبختانه در این رقابت‌ها این اتفاق نیفتاد. من حتی می توانستم وزنه های بیشتر بزنم اما با صلاحدید خودم تصمیم گرفتم این کار را انجام ندهم.»


رستمی در پاسخ به اینکه در اردوی تیم ملی در گیلان شرکت خواهد کرد یا خیر؛ عنوان کرد: «من تمریناتم را شخصی در تهران پیگیری می کنم و نه در اردوی اردبیل شرکت کردم و نه قصد حضور در اردوی گیلان را دارم. من چندین سال است وزنه می زنم و تجربه خوبی هم دارم و از همه آنها برای کسب بهترین نتیجه استفاده خواهم کرد.»


وزنه بردار المپیکی کشورمان در مورد اینکه در المپیک خودش وزنه‌ها را انتخاب می کند یا با کمک کادر فنی وزنه را انتخاب می کنند، بیان کرد: «در این مسابقات جام فجر وزنه‌ها را خودم انتخاب کردم و چه بهتر است که کار درست جلو برود تا اینکه به فکر چیزهای دیگر باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته