دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1395 - 14:55
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با آنا:

مسیر اصلی کاهش وابستگی دانشگاه‌ها به شهریه دانشجو از روابط‌عمومی می‌گذرد

رئیس و دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: «مسیر اصلی کمرنگ شدن وابستگی دانشگاه‌ها به شهریه دانشجو از روابط‌عمومی دانشگاه می‌گذرد.»
کد خبر : 90307

دکتر محمدرضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، فارغ التحصیلی بیش از 5 میلیون نفر و اشتغال به تحصیل بیش از یک و نیم میلیون نفر در دانشگاه‌های آزاد اسلامی را نشان از تأثیر مستیم این دانشگاه در امر آموزش عالی کشور دانست.


وی با تشکر از خدمات روابط عمومی واحدهای دانشگاهی استان یزد گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی شجره طیبه و مولود انقلاب اسلامی ایران در دوران حیات خود با حمایت‌های معمار کبیر انقلاب (ره) و مقام معظم رهبری و دوراندیشی و ذکاوت آیت الله هاشمی رفسنجانی، خدمات قابل ستایشی را چه در زمینه تولید علم و چه در بعد کارآفرینی و جلوگیری از خروج ارز از کشور به ایران اسلامی ارائه داده است.»


وی خدمات بیان شده را بخش کوچکی از دستاوردهای بیش از سی سال این نهاد علمی بیان کرد و گفت:«تبیین خدمات بزرگترین دانشگاه حضوری جهان به عهده روابط عمومی دانشگاه‌هاست. این مجموعه باید توانایی معرفی خدمات دانشگاه، دستاوردها و جذابیت‌ها با وجود تنوع رشته‌ها را داشته باشد.»


اسلامی اظهار کرد: «معرفی رشته‌های دانشگاهی و در پی آن معرفی بازار کار پس از فراغت از تحصیل یکی از روش‌های جذب دانشجو است هرچند وظیفه اصلی دانشگاه تولید علم و کارآفرینی است، اما امروزه با توجه به رقابت‌های بعضاً ناجوانمردانه که تخریبی است، این مهم ضروری است.»


اسلامی معرفی خدمات شایان توجه دانشگاه در ابعاد مختلف اعم از تبلیغات محیطی و انسانی، معرفی خدمات آزمایشگاهی، برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات سازمان‌ها در محیط‌های علمی، مشارکت در برگزاری کنفرانس‌های ملی و بین المللی با سایر ارگان‌های دولتی با توجه به برند یک محیط علمی جهانی، استفاده مشترک از مکان‌‌های ورزشی موجود در دانشگاه، تجاری سازی، کمک به تولید انبوه اختراعات دانشجویی، اخذ سفارش طرح‌های پژوهشی از صنعت را از وظایف روابط عمومی در عدم وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجو دانست و مسیر اصلی کم رنگ شدن این وابستگی را گذر از جاده روابط عمومی و تلاش شبانه روزی این بخش از دانشگاه برشمرد.


رئیس واحد یزد گفت: «عامل نهایی موفقیت در انجام هر کاری اطلاع رسانی است، روابط عمومی دانشگاه‌ها باید محیطی از دانشگاه ترسیم کنند تا هم بزرگان علم و مفاخر کشور که در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند، معرفی شوند، هم موقعیت‌ها و پتانسیل‌ها و موفقیت‌های کسب شده از سوی دانشگاه به گوش جامعه رسانده شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب