دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1395 - 11:05
از سوی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری:

تمهیدات ترافیکی بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) تشریح شد/ سردار حسینی: از زائران در عوارضی تهران- قم پولی دریافت نمی‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به تشریح تمهیدات ترافیکی بیست و هفتمین بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: در این روز ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت رایگان در اختیار شهروندان است.
کد خبر : 90266

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری امروز خود با اشاره به تمهیدات ترافیکی بیست و هفتمین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که روز جمعه 14 خرداد ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این همایش عظیم و گسترده شیفتگان و دل‌باختگان و سوگواران امام خمینی (ره) از استان‌های سراسر کشور و همچنین عده کثیری از زائران غیر ایرانی در کنار شهروندان تهران و حومه و بسیاری از سازمان‌ها و نهادها به صورت سازمان‌یافته و خودجوش و بعضاً در قالب کاروان‌های منسجم دراین مراسم شرکت می‌کنند که بر همین اساس تعداد قابل ملاحظه‌ای انواع وسایل نقلیه از تمامی راه‌های کشور به ویژه مسیرهای دسترسی به حرم مطهر تردد می‌کنند که این امر تدابیر و اقدامات ویژه‌ای را به منظور ارائه تسهیلات لازم و تامین ایمنی برای عبور و مرور شرکت‌کنندگان در مراسم را طلب می‌کند.


وی با اشاره به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تردد و توقف در این روز توضیح داد: از ساعت 17 روز پنجشنبه 13 خرداد ماه تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی تردد تمام وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم از سه راهی حسن‌آباد تا پل آزادگان و طول بزرگراه شهید هاشمی و بزرگراه شهید رجایی از پل آزادگان به جنوب تا جاده قدیم و بالعکس ممنوع بوده و این قبیل وسایل می‌توانند از طریق جاده حسن‌آباد به جاده ساوه و آزادگان غرب و شرق و همچنین جهت تردد وسایل نقلیه سنگین به قم از طریق بزرگراه آزادگان به جاده ساوه، سلفچگان و در نهایت جاده قم تردد کنند.


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه از ساعت 17 روز پنجشنبه تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم و عادی شدن وضعیت معابر تردد تمامی وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای وسایل نقلیه حامل زائرین مربوط به پارکینگ‌های 10،5، 4 و 6 شامل اتوبوس‌های بسیج تهران بزرگ ممنوع خواهد بود، اضافه کرد: همچنین کاروان‌های اعزامی از استان‌های خراسان شمالی و رضوی، آذربایجان شرقی، غربی و قزوین از این قاعده مستثنی هستند و بقیه وسایل نقلیه ترددشان از بزرگراه شهید هاشمی حد فاصل پل شهید صنیع‌خانی و بهشت زهرا و از سه راهی باقرشهر تا بزرگراه خلیج فارس(تهران- قم) ممنوع خواهد بود.


وی ادامه داد: از ساعت 24 روز پنجشنبه تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر حرکت تمامی وسایل نقلیه شخصی و اتوبوس به استثنای اتوبوس‌های کاروان‌های زائرین اعزامی از استان‌های قم در آزادراه تهران قم حدفاصل پلیس حسن‌آزاد به سه راهی کهریزک تا پل شهید کاظمی ممنوع بوده و اینگونه وسایل نقلیه از طریق جاده حسن‌آباد به سمت شرق به جاده قدیم قم به سمت تهران ادامه مسیر خواهند داد و آن دسته از وسایل نقلیه شخصی و اتوبوس‌ها که قصد شرکت در مراسم عزاداری را دارند از طریق جاده قدیم قم- تهران درب شرقی بهشت زهرا (درب گلدسته) داخل بهشت زهرا شده و در پارکینگ‌های از پیش تعیین شده مستقر خواهند شد.


حسینی با اشاره به ادامه ممنوعیت‌های تردد در محدوده اطراف حرم امام خمینی (ره) اضافه کرد: از ساعت 24 روز پنجشنبه تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم و عادی شدن وضعیت معابر به استثنای اتوبوس و مینی‌بوس‌های مجاز (زائرین خارجی، ارگان‌های دولتی، نهادها و اتوبوس‌های نظامی) تردد انواع اتوبوس‌ و مینی‌بوس زائرین سایر استان‌ها به سمت جنوب بزرگراه خلیج فارس از پل کاظمی و رمپ و لوپ‌های مربوطه ممنوع بوده و باید از مسیرهای مرتبط که از قبل پیش‌بینی شدند (شامل جاده مرتضی‌گرد، بزرگراه شهید هاشمی و جاده قدیم قم) به سمت پارکینگ‌های مربوطه تردد کنند.


رئیس پلس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزادراه تهران- قم شمال به جنوب حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران- قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد، اضافه کرد: اما در شرایط بحران احتمالی و بر حسب تشخیص محدودیت ترافیکی در این محور اعمال خواهد شد و ضمن ممنوعیت تردد در مسیر یاد شده وسیله نقلیه به مسیر جاده قدیم قم هدایت خواهد شد.


حسینی تأکید کرد: تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی (ره) باید در زمان اجرای محدودیت در روز جمعه 14 خرداد تا خاتمه مراسم از مسیر آزادراه تهران- ساوه تردد کنند.


وی با اشاره به اعمال محدودیت در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال توضیح داد: بعد از کهریزک نرسیده به تقاطع سایت و هدایت خودروها به سمت شرق (جاده سایت) و ادامه مسیر از باقر شهر و در نهایت جاده قدیم به سمت تهران و همچنین بلوار کهریزک از غرب به شرق قبل از پل جاده قدیم توسط منطقه 6 محدودیت اعمال و از طریق کنارگذر وسایط نقلیه به سمت جنوب جاده قدیم و دوربرگردان سالمندان به سمت شمال ادامه مسیر می‌دهند. موارد یاد شده در صورت اعلام از سوی رده فرماندهی خواهد بود.


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: لازم به ذکر است بریدگی خلیج فارس قبل از عوارضی مقابل درب پاویون مسدود و خودروهای مدعوین نیز که قصد ورود به حرم مطهر را دارند و از شمال به جنوب تردد می‌کنند باید حدود 800 متر بعد از عوارضی دور زده و به سمت حرم مطهر ادامه مسیر دهند.


وی با اشاره به ممنوعیت‌های توقف به منظور برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) ادامه داد: از ساعت 17 روز پنجشنبه 13 خرداد تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر در مسیر بزرگراه خلیج فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر ممنوعیت توقف اعمال می‌شود.


حسینی ادامه داد: همچنین توقف تمامی وسایل نقلیه در مدخل‌های ورودی و خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکنیگ‌های ده گانه و نیز خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا ممنوع است همین‌طور توقف اتوبوس‌های شرکت واحد در بزرگراه شهید هاشمی در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هردو مسیر ممنوع خواهد بود.


به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ برابر هماهنگی‌های انجام شده چنانچه پارکنیگ ضلع شمال حرم به لحاظ امنیتی باید خالی از خودرو باشد از ابتدای مراسم توسط عوامل انتظامی اجازه ورود به این پارکینگ داده نمی‌شود و راهور هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص پاکسازی پارکینگ ضلع شمالی حرم را عهده‌دار نیست.


وی با بیان اینکه توقف تمامی وسایل نقلیه در طول بلوار علامه عسگری در هر دو مسیر از سه راهی باقرشهر تا پل حرم (خلیج‌فارس) ممنوع خواهد بود، گفت: تمامی وسایلی که در این مسیرهای یاد شده توقف کنند توسط جرثقیل به پارکینگ‌ها منتقل می‌شوند البته هدف پلیس راهور این است که کمترین میزان جابجایی را داشته باشد اما به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی مجبور به جابجایی هستیم.


حسینی تصریح کرد: چنانچه شخصی در حین برگزاری مراسم با مشکلی از قبیل حمل خودرو یا از این دست مواجه شد می‌تواند با شماره تلفن‌های 63951101 و 63951501 الی 6 تماس حاصل کند همکاران من با این شماره‌ تلفن‌ها به صورت شبانه‌روزی به شهروندان پاسخگو هستند.


وی همچنین تصریح کرد: چنانچه جابجایی صورت گیرد خودرو به نزدیک‌ترین محل منتقل خواهد شد تا برای دریافت آن شهروندان با مشکل مواجه نشوند.


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه برگزاری و برقراری امنیت ترافیکی محل برگزاری نماز جمعه که در دانشگاه تهران است و همچنین مراسم ارتحال امام خمینی (ره) به عهده پلیس راهور است، اضافه کرد: به منظور تسهیل و ایمنی عبور و مرور جلوگیری از انسدادها پوشش ترافیکی مسیرهای حرم حضرت امام خمینی از اقسی نقاط کشور و جلوگیری از وقوع حوادث ترافیکی در پهنه سرزمینی این منطقه که حدود 100 کیلومتر مربع است پلیس راهور از توان صد در صدی خود استفاده می‌کند.


به گفته حسینی تمهیدات ترافیکی این مراسم از ساعت 6 صبح پنجشنبه آغاز شده و کاروان‌های زائرین به مرور از بعد از ظهر پنجشنبه وارد تهران می‌شوند و در ده پارکینگ اسکان و استقرار پیدا می‌کنند و برای جلوگیری از بروز مشکلات بهتر است دست اندرکاران مربوطه تمام تلاش خود را برای برقراری نظم و اسکان در پارکینگ‌های یاد شده به کار برند.


استفاده رایگان از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تأکید بر اینکه شهروندان در این روز می‌توانند از وسایل حمل ونقل عمومی حداکثر استفاده را ببرند، گفت: زائران حرم مطهر می‌توانند از تاکسی، اتوبوس و مترو به صورت رایگان استفاده کنند توصیه پلیس استفاده از مترو است و بر حسب قول شرکت بهره‌برداری مترو قطارها با سرفاصله 3/5 دقیقه‌ای در ایستگاه‌ها حاضر هستند.


حسینی با بیان اینکه حدود 19 هزار اتوبوس در طی این مراسم وارد محدوده ترافیکی حرم مطهر می‌شوند، توضیح داد: 7 هزار اتوبوس‌ از تهران و سایر شهرستان‌های استان تهران و حدود 13 هزار اتوبوس‌ از دیگر استان‌ها وارد محدوده ترافیکی حرم مطهر خواهند شد و چون تمامی وسایل نقلیه در ساعتی از روز جمعه قصد خروج دارند بار ترافیکی ایجاد خواهد شد به همین منظور باید تمهیدات ویژه‌ای پیش‌بینی و انجام شود.


وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی از ساعت 5 صبح روز جمعه در اختیار شهروندان هستند، اضافه کرد: در محل عوارضی تهران- قم از زائرین حرم مطهر امام خمینی عوارض گرفته نمی‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته