دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 اسفند 1402 - 17:13
پس از حمله هوایی پاکستان به دو استان افغانستان؛

وضعیت جنگی در مرز بین پاکستان و افغانستان / اسلام‌آباد: مواضع تحریک طالبان را هدف قرار دادیم + فیلم

وضعیت جنگی در مرز بین پاکستان و افغانستان   اسلام‌آباد: مواضع تحریک طالبان را هدف قرار دادیم + فیلم
پس از حملات هوایی نیروهای دفاعی پاکستان به استان‌های پکتیکا و خوست در افغانستان، چندین پاسگاه مرزی پاکستان توسط نیروهای افغانستان منهدم شد.
کد خبر : 902420

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ پس از حملات هوایی نیرو‌های دفاعی پاکستان به دو استان پکتیکا و خوست در خاک افغانستان، وضعیت جنگی در امتداد مرز دو کشور برقرار شده است.

بنابر اخبار منتشره در رسانه‌ها و فضای مجازی، مقر لوای ارتش پاکستان هدف قرار گرفت، چندین پاسگاه پاکستان توسط نیرو‌های افغان منهدم شد و تیراندازی‌های شدید بین نیرو‌های مرزی دو کشور همچنان ادامه دارد.



وزارت خارجه افغانستان از اعزام عبدالحمید خراسانی از فرماندهان ارشد طالبان به مرز پاکستان و افغانستان خبر داده است.  

برخی منابع نزدیک به طالبان مدعی شدند که نیرو‌های امنیتی طالبان یک پاسگاه نظامیان پاکستان را در مرز، تصرف کرده‌اند.



همچنین عبدالله شاه از رهبران تحریک طالبان پاکستان در پیامی ویدیوئی نسبت به حمله پاکستان به مناطقی در افغانستان واکنش نشان داد و کشته شدن خود را تکذیب کرد.

او در این ویدئو اعلام کرده است که در داخل خاک پاکستان حضور دارد و نه افغانستان!

جوابیه پاکستان:

به گزارش آنا، وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای نسبت به حمله نیروی هوایی خود به خاک افغانستان این‌طور توضیح داده است که مواضع تحریک طالبان پاکستان (TTP) را هدف قرار داده است.

وزارت خارجه پاکستان در این بیانیه آورده است: صبح امروز و بر پایه داده‌های اطلاعاتی مواضع متعلق به تحریک طالبان پاکستان و گروهک حافظ گل بهادر هدف قرار گرفت.

این گروه مسئول حملات متعدد علیه نیرو‌های پاکستانی و غیرنظامیان بوده است که آخرین آنها مربوط به ۱۴ مارچ است.

برای دو سال نگرانی عمیق خودمان را به دولت سرپرستی افغانستان اعلام کرده بودیم.

پاکستان به امنیت و استقلال افغانستان متعهد است، اما از این کشور می‌خواهد که هرچه سریعتر پناهگاه‌های گروهک‌های تروریستی برچیده شود و اجازه ندهد از خاک این کشور علیه پاکستان استفاده شود.

جوابیه افغانستان: 

وزارت دفاع طالبان از هدف قرار دادن مراکز نظامی پاکستان در نقاط مرزی خبر داد و اعلام کرد: نیروهای دفاعی کشور آماده پاسخ به هر گونه اقدام‌های تجاوزکارانه بوده و در هر حالت از تمامیت ارضی شان دفاع خواهند کرد.

این حمله پس از آن به وقوع پیوست که روز یکشنبه ارتش پاکستان اعلام کرد، در پی حمله تروریستی به پست سربازان این کشور در وزیرستان شمالی واقع در مرز افغانستان، هفت نظامی کشته شدند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته