دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تنوع در محیط‌های آموزشی از تکالیف آموزش و پرورش است

تنوع در محیط‌های آموزشی از تکالیف آموزش و پرورش است
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش گفت: تنوع در محیط‌های آموزشی از تکالیف آموزش و پرورش است، دانش آموز ما نباید فقط در مدرسه باشد بلکه زمینه یادگیری دانش آموزش در سایر محیط‌ها فراهم شود.
کد خبر : 902234

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش در آیین انعقاد تفاهم‌نامه طرح شهید صدر زاده با بیان اینکه مهمترین بسترساز تربیت بازی و فعالیت بدنی است، عنوان کرد: بازی، فعالیت بدنی و ورزش، مهمترین عنصر جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مهمترین بستر برای انجام فعالیت‌های تربیتی است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش ادامه داد: جامعه پذیری دانش آموزان، کار تیمی و گروهی، اعتماد به نفس و عزت نفس دانش آموز، احساس موثر و مفید بودن از بستر بازی و ورزش پدیدار می‌شود. در دوره کرونا شاهد بودیم دانش آموزان ما هم از حیث آسیب‌های اجتماعی 
و جامعه پذیری و اجتماعی شدن گرفتار شدند و هم در سنین پایین‌تر به جهت عدم حضور در مدرسه، از حیث یادگیری و سلامتی اتفاقات ناگواری افتاد.
وی گفت: بازی و ورزش علاوه بر اینکه می‌تواند بسترساز تربیت اجتماعی، اخلاقی و سلامت دانش آموز باشد، میتواند زمینه یادگیری و قرار گرفتن دانش آموز در موقعیت یادگیری را فراهم کند.

ستاری فرد با اشاره به طرح شهید صدرزاده گفت: شهید صدرزاده، شهید مربی بود که برای جامعه مربیان تربیتی و معلمین یک الگو است، امروز دانش آموز به ورزش و تربیت بدنی علاقه‌مند است و بازی دوست دارد؛ بنابراین نیاز داریم دانش آموز ما هم به قوای جسمانی برسند هم در ساحت علم تقویت شوند و این در محیط‌های تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در راهکار ۱۴_۳ سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش مکلف به ایجاد محیط‌های متنوع شد ابراز کرد: تنوع در محیط‌های آموزشی از تکالیف آموزش و پرورش است، دانش آموز ما نباید فقط در مدرسه باشد بلکه زمینه یادگیری دانش آموزش در سایر محیط‌ها فراهم شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بستر و محیط ورزش برای حضور دانش آموزان در این محیط‌های تربیتی بسیار انگیزاننده است و باید به ایجاد فضا‌های ورزشی در مدارس نیز توجه کرد. راهکار ۱۴_۳ سند تحول بنیادین به ایجاد فضای ورزشی در مدارس اشاره دارد که در همین راستا طرح شهید سلیمانی انجام شد که در قالب این طرح یک هزار و ۸۸۴ فضای ورزشی درون مدرسه و ۷۲۱ اتاق ورزش برای مدارس ابتدایی ایجاد شد.

وی ادامه داد: ایجاد فضای ورزشی در اردوگاه ها، با تلفیق و ترکیب دو ساعت تربیتی است

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته