دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1402 - 14:58

وزیر ورزش: استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیر دولتی واگذار می‌شوند+فیلم

وزیر ورزش: استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیر دولتی واگذار می‌شوند+فیلم
آخرین روند واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از زبان کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان تشریح شد.
کد خبر : 901685

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیومرث هاشمی آخرین روند واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار کرد: با توجه به جایگاه دو باشگاه در ایران و آسیا که از حمایت ۴۰ میلیون هوادار برخوردار هستند، همواره حمایت معنوی از این دو باشگاه در دستور کار بوده، اما به دلیل قوانین موجود امکان حمایت مالی برقرار نبوده، و عملاً طبق قانونی که مجلس گذاشته امکان کمک مالی نبوده است. ضمن اینکه بر اساس قانون اهداف وزارت ورزش و جوانان باشگاه‌داری جزء وظایف ما نیست. این وزرات‌خانه مسئول سیاست گذاری و برنامه کلان است.  

وی ادامه داد: باید به این نکته اشاره کنیم باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به عنوان ویترین‌های فوتبال کشور و سرمایه‌های فوتبال ایران جایگاه بزرگی دارند. سرمایه‌های اجتماعی بزرگی هستند که با مدیریت صحیح می‌توانیم از ظرفیت‌های بزرگی که این دو باشگاه به واسطه هواداران میلیونی و پرطرفدار خود دارند، استفاده مطلوب کنیم؛ و این می‌تواند مزیتی را برای مالکان دو باشگاه فراهم کند. بر همین اساس ظرفیت بزرگ این دو باشگاه فرصت مناسبی را به مالکان می‌دهد تا بتوانند با استفاده از نام این دو باشگاه، کار تجاری و درآمدزایی انجام دهند.  

وزیر ورزش و جوانان افزود: من در اینجا اگر بخواهم از منظر تاریخی موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس نگاه کنم باید بگویم همان‌طور که  در آرشیو اخبار رسانه‌ها وجود دارد، این موضوع واگذاری همواره شعار دولت‌های قبل هم بوده،   هیچ وقت هم در دولت‌های گذشته رخ نداد. اما در دولت مردمی بر خلاف دولت‌های پیشین، حل مشکل این دو باشگاه از ابتدای تشکیل دولت در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس بخشی از سهام دو باشگاه از طریق بورس، به مردم واگذار شد و در اختیار مردم قرار گرفت. در ادامه با حمایت هیئت واگذاری به مزایده گذاشته شد، اما منجر به نتیجه نشد و مجموعه‌هایی که اعلام آمادگی کرده بودند، ظرفیت‌های لازم برای حمایت از این دو تیم را نداشتند.

هاشمی خاطرنشان کرد: با این حال دولت از تمام ظرفیت‌های قانونی‌اش برای حل مشکلات این دو باشگاه استفاده کرد. با همین رویکرد، ظرفیت‌های قانونی برای واگذاری یکی از این دو باشگاه به وزارت رفاه برقرار شد، اما هیئت واگذاری نپذیرفت و نظر هیئت بر این بود که این دو باشگاه با مذاکراتی که وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی با برخی بانک‌های دوای با باشگاه غیر دولتی خواهند داشت به دو بانک غیر دولتی واگذار خواهند شد؛ لذا دولت این مجوز را داد که هیئت واگذاری مقدمات واگذاری به دو بانک غیر دولتی را فراهم کند و بر همین اساس اقدامات قانونی برای واگذاری صورت خواهد گرفت. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته