دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1395 - 16:40
وزیر آموزش و پرورش:

زلزله‌ای 5 ریشتری می‌تواند یک سوم مدارس کشور را تخریب کند

وزیر آموزش و پرورش، با توجه به استاندارد نبودن یک سوم مدارس کشور، گفت: یک زلزله حدود 5 ریشتری می‌تواند این مدارس را تخریب کند.
کد خبر : 90136

به گزارش گروه اجتماعی آنا از خبرگزاری فارس، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران که در سالن همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است، با توجه به اینکه اکنون حدود یک سوم فضاهای آموزشی کشور استاندارد نیست، اظهار کرد: این بدان معنا است که یک زلزله حدود 5 ریشتری می‌تواند این مدارس را تخریب کند و لذا نیاز به یک جهاد مدرسه‌سازی در مقاوم‌سازی مدارس داریم که دولت و خیرین می‌توانند زمینه‌های آن را فراهم کنند.


وی با اشاره به صحبت‌هایی که با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خصوص مقاوم‌سازی مدارس داشته است، گفت: مقرر شده است تا آخر برنامه ششم توسعه این یک سوم مدارس ناامن و نا ایمن را به مدارس ایمن تبدیل کنیم.


وزیر آموزش و پرورش با درباره میزان تعهدات خیرین مدرسه‌ساز تصریح کرد: سال گذشته بیش از 750 میلیارد تومان تعهد خیرین در مدرسه سازی بود و امسال با برآورد اولیه انتظار می‌رود 1000 میلیارد تومان تعهد خیرین در مدرسه‌سازی باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب