دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1395 - 16:11
مدیر عامل بیمه سلامت ایران خواستار شد:

ضرورت جدی راه‌اندازی پزشک خانواده در شهرهای 20 تا 100 هزار نفری/ مردم ابتدا به پزشکان عمومی مراجعه کنند

مدیر عامل بیمه سلامت ایران خواستار راه‌اندازی پزشک خانواده در شهرهای 20 تا 100 هزار نفر جمعیت کشور شد.
کد خبر : 90122

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان بیمه سلامت ایران، محمد جواد کبیر در حاشیه اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه 41 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار کرد: در طی دو سال گذشته تعداد 11 میلیون نفر زیرپوشش بیمه همگانی قرار گرفتند.


وی متوسط هزینه هر نفر برای بیمه سلامت در کشور را 32 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: امسال برای هر نفر، 36 هزار تومان پیش‌بینی شده است.


مدیر عامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه مهم‌ترین گام برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی، کنترل تقاضا در حوزه بیمه سلامت است، تصریح کرد: مردم باید به خدماتی که ساده‌تر است هدایت شود تا بتوانند از این خدمات بیشتر استفاده کنند.


کبیر راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی در طرح بیمه سلامت را مغایر با اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: مردم ابتدا باید به پزشکان عمومی مراجعه کنند. در تمام کشورهای توسعه‌یافته، مردم مجاز نیستند با بیمه‌ای که در اختیار آنها گذاشته شده به هر جا که بخواهند مراجعه کنند.


وی به راه‌اندازی پزشک خانواده از 12 سال گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: اصرار داریم در شهرهای 20 تا 100 هزار نفر جمعیت، پزشک خانواده به عنوان اقدام عملی راه‌اندازی شود.


این مقام مسئول با تصریح بر اینکه اقدامات خوبی برای گسترش پزشک خانواده انجام شده است، یادآور شد: امسال دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای پزشک خانواده درنظر گرفته شده و باید مکانیزم‌های ویژه‌ای برای چارچوب پزشک خانواده تعیین شود.


وی خواستار گسترش پزشک خانواده در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت شد و گفت: 23 میلیون نفر جمعیت روستایی زیرپوشش بیمه سلامت هستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: پزشک خانواده
ارسال نظر
قالیشویی ادیب