دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لزوم فعالیت انجمن‌های علمی در راستای ارتقای فرهنگ توسعه و پیشرفت علمی

لزوم فعالیت انجمن‌های علمی در راستای ارتقای فرهنگ توسعه و پیشرفت علمی
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشگاه تهران باید در راستای ارتقای فرهنگ توسعه و پیشرفت علمی و ترویج پژوهش‌های کاربردی دانشجویی باشد.
کد خبر : 900441

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه ملاقات سالانه دبیران و نمایندگان انجمن‌های علمی دانشگاه تهران با حضور دکتر مهدی شهبازی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران امروز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه در تالار شورا ساختمان مرکزی برگزار شد.

مهدی شهبازی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در این جلسه ضمن تشکر از فعالیت‌های علم محور و پژوهش‌های کاربردی انجمن‌های علمی دانشگاه تهران و کسب جوایز متعدد در جشنواره حرکت، گفت: انجمن‌های علمی با اقدامات موثر و متناسب با جامعه علمی دانشگاهی می‌توانند پویایی را در دانشگاه به ارمغان بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه بدنه اصلی انجمن‌های علمی و در واقع تمامی گروه‌های دانشجویی با حضور و مشارکت فعالانه دانشجویان شکل می‌گیرد، ادامه داد: فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشگاه تهران باید در راستای ارتقای فرهنگ توسعه پیشرفت علمی و ترویج پژوهش‌های کاربردی دانشجویی باشد.

شهبازی با بیان اینکه انجمن‌های علمی می‌توانند در جهت ترویج فرهنگ علمی نقش آفرینی کنند، افزود: کارگروه‌های دانشجویی و به ویژه انجمن‌های علمی دانشگاه تهران به منظور تقویت رقابت‌پذیری و تشویق دانشجویان به فعالیت‌های علمی اقدام کنند و فرصتی را برای ارتقای توانایی‌های علمی و پژوهشی کاربردی دانشجویان فراهم کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه دانشجویان برای کسب مهارت‌های متنوع و افزایش دانش خود باید در رویداد‌های علمی و دانشجویی شرکت کنند و با آخرین پیشرفت‌ها و مباحث علمی آشنا شوند، اظهار کرد: ما از فعالیت‌های دانشجویی حمایت می‌کنیم و امیدواریم دانشجویان با مشارکت فعال در رویداد‌های فرهنگی و اجتماعی به توسعه دانش و ارتقای سطح علمی دانشگاه کمک کنند.

دبیران انجمن‌های علمی در این جلسه موضوعات و مسائل مورد نظر خود را طرح کردند و معاون فرهنگی و اجتماعی با توجه به سوالات مطرح شده، پاسخ‌هایی را ارائه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته