انتشار 30 هزار خبر تولیدی در مجموعه خبری دانشگاه آزاد اسلامی درباره فعالیتهای دانشگاه
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حسین منوری، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن خوشامد به حاضرین و با تسلیت فرا رسیدن ایام ارتحال امام خمینی(ره) گفت: «در دوره جدید ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و با تاکید دکتر حمید میرزاده، به حوزه روابط عمومی نگاه علمی شد. در همین راستا روابط عمومیها همگراتر و خلاقتر به پوشش اخبار و تبلیغ امکانات و حقایق دانشگاه پرداختند.»
مدیرکل روابط عمومی دانشگاهآزاد اسلامی به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: «هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در فعالیتهای روابط عمومیها، انتقال و به اشتراک گذاشتن تجربه زیسته روابط عمومی، ارائه راهکارها و پیشنهادها برای ارتقای عملکردی و سازمانی روابط عمومیها و رونمایی از سامانه ارتباط و جلسات مجازی روابط عمومیها و تشکیل دبیرخانه دائمی همایش روابط عمومیهای دانشگاه آزاد اسلامی از اهداف برگزاری این همایش است.»
او خبر داد در سامانه برگزاری این همایش 240 نفر از مدیران و مسئولان روابط عمومی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ثبتنام کردهاند و گفت: «این همایش از دو کمیته اجرایی و علمی تشکیل شده و برگزاری دو پنل تجربه زیسته مدیران روابط عمومی و دو کارگاه کاربرد تحلیل گفتمان در تحلیل متون خبری و جریانسازی خبری از جمله برنامههای همایش سراسری مدیران روابط عمومی است.»
منوری گزارشی از وضعیت روابط عمومی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی دارای 261 روابط عمومی فعال در سطح واحدها، 31 روابط عمومی استانی و مجموعا حدود 526 نیرو است.»
مدیرکل روابط عمومی دانشگاهآزاد اسلامی همچنین از رونمایی سامانه ارتباط مجازی روابط عمومی واحدها در این همایش خبر داد و افزود: «این سامانه با همکاری واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شده تا پل ارتباطی برای برگزاری جلسات و ارتباط بیشتر با مدیران روابط عمومی واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور باشد.»
او درباره مشکلات پیشروی حوزه روابط عمومی گفت: «وجود نداشتن ارتباط سازمند و سلسله مراتب کامل بین روابط عمومی سازمان مرکزی و واحد های مراکز استان و بین واحدهای مراکز استان و سایر واحدها، کمبود نیروی انسانی ،ضعف سطح ارتباطی روابط عمومی واحدها با روابط عمومی سازمان مرکزی و امکانات و بودجه ناکافی در سطح واحدها از جمله مشکلات پیش روی روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی است.»
منوری افزود: «در راستای رفع مشکلات این حوزه اقدامات بسیاری انجام شده که از جمله میتوان به تصویب تشکیل ادارات کل روابط عمومی استانها در اجلاس 69 و 70 شورای مرکزی دانشگاه، تشکیل شورای روابط عمومی استانها در سراسر کشور، تهیه زیرساختار روابط عمومی واحدها در سطوح واحدهای جامع مرکز استان، واحد جامع، واحدهای بسیار بزرگ و واحدهای کوچک و متوسط، تهیه ویدئو کلیپ و مستند، ایجاد سامانه ارتباط مجازی روابط عمومی واحدها باهمکاری واحد الکترونیکی، تصویب اختصاص بودجه مستقل برای تبلیغات در زمینه جذب دانشجو و حرکت به سمت اقتصاد دانشبنیان تبلیغات و ... اشاره کرد.»
منوری به حوزه انتشار اخبار در سامانه دانشگاهآزاد اسلامی پرداخت و افزود: «تعداد کل اخبار منتشر شده در وبسایت دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ 15 فروردین تا 24 اسفند 1394، یعنی از زمان راهاندازی تاپایان اسفندماه، 2223 خبر است که از این میزان 2105 خبر تولیدی در اداره کل رسانه، و تنها تعداد 118 خبر مربوط به اخبار سایر رسانهها است. همچنین در بازه زمانی فروردین 93 تا اردیبهشت امسال، 68 خبرنامه فارسی و 14 خبرنامه انگلیسی تهیه و منتشر و در واحدها نیز بازنشر شده است.»
او ادامه داد: «با احتساب اخبار تولیدی روابط عمومی سازمان مرکزی و نیز خبرگزاریهای آنا و ایسکا و روزنامه فرهیختگان در سال 1394 حدود 30000 خبر تولیدی درباره فعالیتها و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی تولید شده، که میتوان گفت با احتساب روزهای تعطیل به طور میانگین روزانه 60 مطلب درباره دستاوردهای این دانشگاه منتشر شده است.»
مدیرکل روابط عمومی دانشگاهآزاد اسلامی درباره فعالیتهای مکتوب حوزه روابط عمومی دانشگاهآزاد اسلامی گفت: «تهیه محتوا، طراحی و چاپ حدود 5000 صفحه مطلب مکتوب در قالب ویژهنامههای اجلاس69 و هفتاد شورای مرکزی دانشگاه و کتابچههای مصوبات، ویژهنامههای جشنواره فرهیختگان، گزارش سالانه عملکرد دانشگاه، تولید کتابچهها، مجلات و گزارشهای موردی مانند ویژهنامه مجلس، اجلاس هیات امناهای استانی، سیاستهای عفاف و حجاب، دیدار با مراجع، جشنواره حافظ و ... بخشی از فعالیتهای مکتوب در این حوزه است.»
انتهای پیام/