دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1402 - 15:23

قلعه‌نویی: دستمزد مربیان لیگ از همکاران من بیشتر است/شرایط مهیا شود قطبی می‌آید/ باید کاری می‌کردیم دایی رئیس AFC شود+فیلم

قلعه‌نویی: دستمزد مربیان لیگ از همکاران من بیشتر است شرایط مهیا شود قطبی می‌آید  باید کاری می‌کردیم دایی رئیس AFC شود+فیلم
سرمربی تیم ملی گفت: دستمزد مربیان تیم ملی خیلی پایین است و یک مربی در لیگ، دریافتی بیشتری نسبت به همکاران من دارد.
کد خبر : 900179

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر قلعه‌نویی در حاشیه دیدار خیرخواهانه فوتبال برای کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در وهله اول گله‌مندیم به این خاطر که پنج سال پیش چنین اتفاقی افتاد و مسئولین باید فکری می‌کردند که این اتفاق دوباره نیفتد. ناراحتیم برای مردم عزیزمان در سیستان و بلوچستان که چنین اتفاقی افتاده است. این حادثه مجدداً برای مردم سیستان و بلوچستان افتاده و امیدوارم این مشکلات دیگر برای مردم دنیا و هموطنان ما ایجاد نشود.

سرمربی تیم ملی در مورد حضورش در این دیدار خیرخواهانه گفت: وظیفه اخلاقی خودمان دانستیم که با کمک تیم‌های هنرمندان و پیشکسوتان راه‌آهن برگزار کنیم و کمک‌هایی هم انجام دادیم.

وی در مورد اینکه چه اهدافی در اولین بازی پیش روی تیم ملی دارد و انتظار جوانگرایی در تیم ملی گفت: یک بار دیگر باید از مردم عذرخواهی کنیم به این خاطر که نتوانستیم در بازی با قطر  عین بازی با ژاپن مردم را خوشخحال کنیم. فوتبال در جهان و ایران نتیجه‌گراست و بازیکن‌سازی بر عهده تیم ملی بزرگسالان نیست. باشگاه‌ها و تیم‌های ملی پایه باید بازیکن‌سازی کرده و تیم ملی از این بازیکنان استفاده کند. مشکل بعدی خلأ بازی‌های بین‌المللی برای بازیکنان جوان است.

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: آماری برای بازی‌های بین‌المللی بازیکنان 25 یا 26 ساله فوتبال ایران و ژاپن و چند کشور دیگر به فدراسیون فوتبال ارائه کردیم که آنها  بیشتر از 100 بازی ملی دارند و این آمار برای فوتبال ایران 28 مسابقه است. برای همین برنامه جدید به تیم ملی دادیم. باید بر اساس موقعیت و شرایط مملکت باید برنامه‌ریزی کنیم. آدمی نیستیم که بیایم درباره نداری‌ها بگویم.  مسئولیتی قبول کرده‌ام و باید کار را با همه مشکلات پیش ببرم. مقابل قطر بدشانس بودیم و کم‌شانس، یعنی اتفاقات فوتبالی باعث شد به فینال نرسیم و نتوانیم مردم ایران را یک بار دیگر شاد کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در مورد حمایت علی دایی از او و اینکه باید تمام ساختارهای فوتبالی در ایران را نگاه کرد، گفت: همه ما می دانیم علی دایی شناسنامه بین‌المللی فوتبال ماست و باید کاری می‌کردیم که او رئیس AFC می‌شد. دایی جایگاه بالایی دارد، اما همه می‌دانیم ساختار ایران مشکل دارد. اینگونه نیست که این مشکلات فقط در ورزش باشد که بگوییم فلان مسئول مقصر است. مسئله سیل و دغدغه‌های معیشتی مردم را ببینید،همه اینها مشکل است. فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست و باید نگاه‌ها در مملکت‌داری و نسبت به مردم را تغییر بدهیم؛ به‌ ویژه در بخش اقتصادی.

وی در مورد اینکه با شکست برابر قطر و حذف از جام ملت‌ها کنار آمده است، یادآور شد: من فیلمی را اخیرا دیده‌ام که از ضربه جهانبخش در لحظات پایانی مهم تر بود. توپ را در فاصله سه یا شش قدم وارد دروازه قطر نکردیم. حسین کنعانی‌زادگان، مهدی طارمی و اسدی موقعیت داشتند و داور در دقیقه 45 می‌توانست پنالتی- اخراج کند. با این وجود از بازیکنان رضایت دارم و ما کارمان را انجام دادیم. با تمام وجود از بازیکنان تیم ملی تشکر می‌کنم.، آنها 43 روز در اردوی تیم ملی بودند و کمترین حاشیه‌ای نداشتند. کاش مدت این اردو به 50 روز می‌رسید.

قلعه نویی در مورد اینکه بحث اضافه شدن افشین قطبی به کادر فنی تیم ملی چقدر جدی است، عنوان کرد: به آقای مظلومی هم گفتم که تیم ملی برای همه مردم است. برای من نیست، من هم میهمان تیم ملی هستم، این تیم یک روز در اختیار دایی، قطبی و کی‌روش بود. باید ایران و مردم ایران را دوست داشته باشیم و هر کسی که می‌تواند، کمک کند. بحثی که داریم قرارداد کادر فنی تمام شده است. شاید این مسئله نزد من امانت باشد و نباید بگویم، اما دریافتی همکاران محترم من زیر 50 درصد بوده است. ببینید این همکاران تیم ملی چقدر عاشق مردم ایران هستند و بدون چشمداشت مالی زحمت کشیده‌اند. دستمزد مربیان تیم ملی خیلی خیلی پایین است و یک مربی در لیگ، دریافتی بیشتری نسبت به همکاران من دارد.

سرمربی تیم ملی ادامه داد:مسائل مالی حل شود، افشین قطبی که جزء بزرگان فوتبال ایران است به ایران می آید. او کسی بوده که از لحاظ فنی آمار خوبی دارد و تجارب بین‌المللی دارد. باید شرایط فدراسیون فوتبال و قطبی را در نظر بگیریم و مسائل اولیه حل شود. این عزیزان خوب، فنی، بامعرفت، باصداقت و عاشق ایران بودند و دیدید چقدر مخلصانه کار کردند.

وی در مورد اینکه چه درخواستی از باشگاه‌ها دارد تا مینی کمپ‌ها برای تیم ملی برگزار شود، عنوان کرد: یک مینی کمپ گذاشتیم و از آن مینی کمپ نفراتی حضور دارند که الان در لیگ برتر اثرگذار هستند. همین نفرات چقدر در لیگ خواهان پیدا کردند. ابتدا از ما ایراد گرفتند، اما چون برخی مشکلات بین‌المللی داریم، باید از این مینی‌کمپ‌ها استفاده کنیم و باشگاه‌ها حتماً هم به‌خاطر منافع ملی به ما کمک می‌کنند.

قلعه‌نویی در مورد درخشش احمد نوراللهی و شانس بازگشت به تیم ملی گفت:  احمد نوراللهی از لحاظ فنی مشکلی نداشت و در همه اردوهای ما شرکت کرد. در اردوها بازی هم کرد، منتهی یک رفتاری کرده که نمی شد از او استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته