دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1395 - 12:34

پوتین: تا آخرین رمق از استقلال روسیه دفاع خواهم کرد

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که هرگز در برابر غرب تسلیم نخواهد شد و تا آخرین رمق از استقلال روسیه دفاع خواهد کرد.
کد خبر : 90003

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ویدموستی چاپ روسیه نوشت: «ولادیمیر پوتین به طور قاطع توصیه الکسی کودرین، مشاور اقتصادی خود درباره لزوم سر تسلیم فرود آوردن در برخی موضوعات را رد کرد.


این روزنامه می‌نویسد: گفت‌وگو میان پوتین و کودرین وزیر دارایی سابق در جریان نشست شورای امور اقتصادی که زیر نظر پوتین فعالیت می‌کند، روی داد.»


پوتین، کوردین را به ریاست تیم کاری شورای امور اقتصادی منصوب کرده است. کوردین به داشتن رویکرد اقتصادی لیبرال و انتقادهای شدید از سیاست‌های مالی عوام پسند دولت کنونی مشهور است.


این روزنامه در مقاله روز گذشته (دوشنبه) خود به جزئیات اولین نشست شورای یاد شده در هفته گذشته بعد از پیوستن کوردین به آن پرداخت و نوشت: «وزیر دارایی سابق به رئیس‌جمهوری توصیه کرد که سطح تنش ژئوپولوتیک را کاهش دهد و گفت که تن دادن به خواسته‌های غرب در برخی موارد به منظور حمایت از توسعه اقتصادی ضروری است.»


کودرین تصریح کرد: «دست برداشتن از برخی از بلندپروازی‌های ژئو سیاسی به روسیه اجازه خواهد داد تا شکاف ایجاد شده بین این کشور و کشورهای غربی در زمینه فناوری و اقتصادی را کاهش دهد.»


اما پوتین به سخنان وزیر دارایی سابق خود پاسخ داد و تاکید کرد که روسیه هرگز درباره حاکمیت خود با غرب سازش نخواهد کرد؛ باوجود این که تلاش می‌کند تا به کشورهای پیشرفته از نظر فناوری و اقتصادی بپیوندد. پوتین متعهد شد که از استقلال تصمیم گیری کشورش تا آخرین رمق دفاع کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته