دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1402 - 19:29

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل: وضعیت غزه فاجعه‌بار و شرم‌آور است

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل: وضعیت غزه فاجعه‌بار و شرم‌آور است
رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در نشست این مجمع برای بررسی وتوی قطعنامه برقراری آتش‌بس در غزه از سوی آمریکا گفت: وضعیت غزه، فاجعه‌بار، بی‌رحمانه و شرم‌آور است.
کد خبر : 899989

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «دنیس فرانسیس» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۴ مارس ۲۰۲۴ در نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی وتوی قطعنامه برقراری آتش‌بس فوری در غزه از سوی آمریکا تصریح کرد: وضعیت غزه فاجعه‌بار، بی‌رحمانه و شرم‌آور است. من از کشته و زخمی شدن صدها نفر در جریان دسترسی به مواد غذایی در غرب شهر غزه در هفته گذشته شوکه و وحشت‌زده هستم.

این مقام ارشد سازمان ملل گفت: جوامع بی‌شماری از بین رفته‌اند. خانواده‌های بی‌شماری ناپدید شدند. مادران و پدران، پسران و دختران، خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌ها - همه از بین رفته‌اند. رؤیاهایشان نابود شد، ظرفیت‌هایشان برای همیشه از دست رفت و آینده‌شان محو شد.

اقای فرانسیس ادامه داد: به گفته هماهنگ‌کننده امداد اضطراری سازمان ملل، هرگونه عملیات زمینی در رفح، یک عملیات بشردوستانه شکننده را در آستانه مرگ قرار می‌دهد.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد: بنابراین من فوراً خواستار حداکثر خویشتن‌داری برای حفظ جان غیرنظامیان بی‌گناه هستم.

فرانسیس تصریح کرد: «بنابراین، با عزم و فوریت، بیایید برای پایان دادن فوری به این درگیری و ایجاد زمینه برای آینده‌ای که در آن اسرائیل و کشور فلسطین بتوانند به‌طور مسالمت‌آمیز همزیستی کنند، سخت‌تر تلاش کنیم.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته