سنگفرشهای خیابان سی تیر سال ۱۴۰۳ ترمیم میشود؟
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر و عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران برگزار شد.
نادعلی در این نشست در پاسخ به سوال آنا درباره اصلاح سنگفرشهای خیابان سی تیر به علت نارضایتی شهروندان و نامناسب بودن با تأکید بر اینکه در دورههای قبلی برخی تجربیات در ساخت شهر کسب شد، گفت: برخی استانداردها در گذشته کسب شد که باید به این موارد اشاره کرد اما در مجموع به عنوان کسانی که در سطح شهر تردد میکنیم باید بگوییم سنگ فرشها در برخی معابر مناسب نیست و به جلوبندی خودروها آسیب میزند.
وی ادامه داد: در گذرهای فرهنگی دنیا از سنگ فرش استفاده میشود. در تهران نیز در میدان بهارستان سنگ فرش ایجاد شده و مشکلساز است اما در میدان هفده شهریور با حذف سنگ فرش ها تردد بهتر شد. در شورای شهر برنامهای برای حذف سنگ فرش خیابان ۳۰ تیر نداریم اما اگر قرار باشد منجر به تردد بهتر شود، بنده به عنوان عضو شورا این نظر را دارم که تردد در این گذر هموار شود.
سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در نگاه به شهرداری تهران دو دیدگاه داریم، یک دیدگاه ذاتا شهرداری را نهاد اجتماعی نمیداند و یک دیدگاه، نهاد اجتماعی میداند، گفت: ما در انتخاب شهردار و تدوین برنامهها، توجه به مسائل سخت افزاری و کالبدی شهر را مورد توجه قرار دادیم.
وی اضافه کرد: شهرداران مختلف تهران موضوع مدیریت یکپارچه شهری را مطرح کردند اما هنوز اجرایی نشده است. ما در این دوره قرارگاه اجتماعی را تشکیل دادیم که بگوییم با گسترشهای غیرمنظم و جمعیت بیش از اندازه، باید حتما کاری انجام دهیم و این ادعا را نباید داشته باشیم که به تنهایی کار میکنیم و دیگر بخش ها نیز باید با ما همکاری داشته باشند.
عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه بنده بارها در مورد اینکه چرا باید میدان امام حسین نقطه بی دفاع شهری شود، تذکر دادم، گفت: زیر بار چنین موضوعی رفتن مهم است.
وی با تاکید بر اینکه توفیقات قابل گفتن از سوی شهرداری در موضوع اجتماعی وجود دارد، تصریح کرد: روزشمار در نظر گرفتن برای آسیب های اجتماعی پسندیده نیست.
سخنگوی شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: در مورد خیابان ۳۰ تیر و دیگر فضاهای مشابه، گاهی در خیلی از مدل های مدیریت ایده ها را ناقص انجام میدهیم و ابتدای امر مردم را درگیر میکنیم. موضوع حمل و نقل و حفاظت از بخشهای قدیمی در همه شهرها وجود دارد که یکی از آنها ممنوعیت تردد خودروهای شخصی است و باید مسیرهای جایگزین در نظر گرفته شود، اما ما مثلا سنگفرشها را ابتدا انجام میدهیم. آقای زاکانی تأکید دارد اگر قرار است کاری انجام دهیم ابتدا همه بخشهای مرتبط با شهرداری و سایر بخشها انجام شود و بعد به مردم زحمت دهیم. در موضوع ۳۰ تیر چند مدل متفاوت تست شد تا ترمیم سنگفرشها اتفاق بیفتد و برای سال آینده یکی از این مدلها اتفاق میافتد.
انتهای پیام/