دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1395 - 11:46
با حضور وزیر نیرو؛

عملیات اجرایی واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز آغاز شد

عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز امروز (دوشنبه) با حضور وزیر نیرو و دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه آغاز شد.
کد خبر : 89985

به‌گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان شرقی در آیین آغاز احداث این تصفیه‌خانه، با اشاره به اهداف کلی طرح گفت: یکی از اهداف مهم اجرای مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلانشهر تبریز استفاده از پساب تولیدی به‌عنوان تامین کننده عمده آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه بوده که بالغ بر 75 میلیون مترمکعب در سال پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد.


علیرضا ایمانلو اضافه کرد: جمع آوری و تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب، ارتقای سطح بهداشت عمومی و محیطی منطقه و سطح زندگی مردم، جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی و محیط زیست از محل فاضلاب‌های شهری، استفاده از کود آلی استاندارد تولید شده در کشاورزی منطقه و تامین ظرفیت تصفیه و انتقال بخش عمده فاضلاب جمع آوری شده سطح شهر تبریز از دیگر اهداف ایجاد واحد دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز است.


وی به فرآیند تصفیه طرح تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز اشاره کرد و افزود: فرایند تصفیه فاضلاب مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز از نوع STEP FEED بوده که این فرایند از نوع فرایندهای حذف مواد آلی با قابلیت حذف ازت و فسفر است و با توجه به مرحله ای بودن سامانه توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی، یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین فرایندهای بروز تصفیه فاضلاب شهری محسوب می‌شود.


ایمانلو ادامه داد: جمعیت تحت پوشش این طرح 960 هزار نفر و ظرفیت تصفیه‌خانه نیز 207 هزار مترمکعب در شبانه‌روز خواهد بود.


وی به هزینه‌ها و محل اعتبارات طرح اشاره و بیان کرد: هزینه اجرای طرح 2000 میلیارد ریال و از محل اعتبارات تخصیص یافته برای احیای دریاچه ارومیه، درآمدهای عمومی و منابع داخلی شرکت بوده و امیدواریم در صورت تامین منابع مالی در سال 1398 در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته