دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدخانی در گفت‌وگو با آنا:

رانندگی با اتوبوس برقی آموزش اضافه نمی‌خواهد

رانندگی با اتوبوس برقی آموزش اضافه نمی‌خواهد
سخنگوی شهرداری پایتخت با ارائه توضیحاتی درباره وضعیت سامانه حمل و نقل عمومی تهران، توضیحاتی داد.
کد خبر : 899754

مطهرمحمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، درباره مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در بخش حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۳ نیز گفت: با توجه به تکالیف قانونی که شورای عالی ترافیک به عهده شهرداری تهران در نظر گرفته، روند احداث خط اول تراموا سال آینده برای پایتخت آغاز خواهد شد تا ان‌شاءالله تا پایان سال آینده این خط را به مردم تحویل بدهیم. سامانه ترموای چرخ لاستیکی مبتنی بر فناوری روز دنیا است و هزینه اجرایی آن هم بالا نیست.

محمدخانی عنوان کرد: حدود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به صورت آزمایشی در خطوط مختلف در سطح تهران در حال جا به جایی مسافران هستند.. در آخرین سفر آقای زاکانی به چین قرارداد خرید ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی امضا شد. از سوی دیگر، قراردادی هم با تولیدکنندگان داخلی داشتیم و مبلغ پیش‌پرداخت قرارداد هم به آنها پرداخت شده است. بر اساس این قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی هم توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین خواهد شد. منتظر تحویل این اتوبوس‌ها هستیم تا آنها را در خطوط فعال کنیم.

رانندگی با اتوبوس برقی آموزش اضافه نمی‌خواهد

سخنگوی شهرداری تهران گفت: برای رانندگان اتوبوس‌های برقی همان مهارت‌های مرسوم و شرایط مندرج در قانون راهنمایی و رانندگی کافی است و به آموزش خاصی نیاز ندارند. فقط نحوه شارژ باطری‌ها و نگهداری از آنها با اتوبوس‌های معمولی متفاوت است که آموزش‌های لازم به آنها ارائه شده است. برای فعالیت شرکت‌های حمل و نقل خصوصی در حوزه اتوبوس‌های برقی هم الگویی جدید درنظر گرفته شده که در سایه آن هم منافع مردم و هم رفاه آنها تأمین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته