دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک بازیگر تئاتر در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

حکایت آدم‌های معمولی یک محله‌ قدیمی در «روزی روزگاری سمنگان»

حکایت آدم‌های معمولی یک محله‌ قدیمی در «روزی روزگاری سمنگان»
بازیگر «روزی روزگاری سمنگان» گفت: این نمایش حکایت آدم‌های معمولی یک محله‌ قدیمی در دهه‌ 60 است. هر شب با دل و جانمان به خاطرات اهالی سمنگان جان می‌دهیم تا خاطرات آنهایی که آن روزگار را پشت سر گذاشته‌اند، زنده و آنهایی را که نبوده‌اند و ندیده‌اند با آن آشنا کنیم.
کد خبر : 899686

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش روزی روزگاری سمنگان به نویسندگی نازنین گودرزیان و نویسندگی و کارگردانی محمودرضا رحیمی در سالن چهارسوی تئاتر شهر در حال اجرا است. بازیگران: (به ترتیب ورود به صحنه) عبدالرضا شیبانی، ساغر مختاری، بهار مشیری. فاطمه محمدیان، امیر صادقین، نازنین گودرزیان. الهام ابنی، جواد صداقت، بهرام سروری نژاد و پیانو و خواننده: امیر صادقین در حال اجراست.

ساغر مختاری یکی از بازیگران این نمایش درباره نقشش گفت: «پروین خانم» یک زن بیوه‌ چهل و چند ساله در دهه‌ شصت است که مشابهش در هر محله و فامیلی وجود داشت. عطیه و عطا فرزندان او هستند که از آنها فقط در نمایش صحبت می‌شود ولی مجید دامادش نقش پر رنگی در داستان دارد. پروین خانم مجموعه‌ای از خصوصیات اخلاقی خوب و بد است، اما بخش خاکستری شخصیتش پر رنگ‌تر است.

وی درباره چالش‌های نقشش با توجه به اینکه اولین حضورش روی صحنه است، گفت: از آن جایی که اولین حضور حرفه‌ای در صحنه را با کارگردانی استاد محمودرضا رحیمی تجربه کردم و تمام تلاشم را کردم تا شاگرد حرف گوش کنی باشم، چالش چندانی نداشتم؛ البته بیست و دو سال زندگی مشترکم با بهرام سروری‌نژاد، بازیگر و کارگردان و گه‌گاه حضور در پشت صحنه و همچنین بیست و هشت سال فعالیت در حوزه‌ نگارش متن و شعر هم کمک بزرگی بود.

حکایت آدم‌های معمولی یک محله‌ی قدیمی در دهه‌ شصت

مختاری با بیان اینکه اگر موقعیتی پیش بیاید باز هم علاقه‌ام به بازیگری است، گفت: چون من آن دوران دهه شصت را در یکی از محله‌های شرق تهران از نزدیک دیده و لمس کردم، در این کار تمام خاطراتم زنده شد و با تمام وجود درکش کردم.

وی یادآور شد: به نظرم روزی روزگاری سمنگان حکایت آدم‌های معمولی یک محله‌ قدیمی در دهه‌ شصت است. ما هر شب با دل و جانمان به خاطرات اهالی سمنگان جان می‌دهیم تا خاطرات آنهایی که آن روزگار را پشت سر گذاشته‌اند، زنده و آنهایی را که نبوده‌اند و ندیده‌اند را با آن آشنا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته