دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

فصل جدید موسیقی پاپ ایران با حضور ستاره‌های ایرانی و تُرک

فصل جدید موسیقی پاپ ایران با حضور ستاره‌های ایرانی و تُرک
طی ماه‌های گذشته شاهد همکاری‌های مشترک زیادی بین ستاره‌های پاپ موسیقی ایران و ترکیه بودیم به‌طوری‌که این سؤال ایجاد می‌شود که آیا این همکاری به کیفیت فعالیت هنرمندان ایرانی می‌افزاید یا خیر؟
کد خبر : 899524

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، طی سال‌های اخیرهنرمندان زیادی از موسیقی سنتی ایرانی گرفته تا پاپ به سمت همکاری‌های مشترک چون ارائه آلبوم، تولید قطعه و برپایی کنسرت با هنرمندان خارجی کشور‌های دیگر از جمله هنرمندان ترک زبان روی آورده‌اند به‌طوری‌که به تازگی شاهد موجی از فعالیت‌های مشترک در این عرصه هستیم.

در طول چند سال اخیر فرزاد فرزین و مسعود صادقلو و محسن یگانه اجرای کنسرت مشترک و ارائه قطعاتی با خوانندگانی مانند الیاس یالچینتاش از کشور ترکیه داشته‌اند؛ اما این روزها بیشتر به گوشمان می‌خورد که هنرمندان ایرانی و تُرک فعالیت مشترک در دست تولید دارند.

«ماهسون» ستاره موسیقی کشور ترکیه یکی از قطعات «علیرضا قربانی» خواننده موسیقی سنتی ایرانی به نام «مرا ببخش» را بازخوانی کرده و این اثر به زودی با ترانه‌ای استانبولی و با صدای این خواننده تُرک اجرا خواهد شد.

از قضا رضا رشیدپور یکی از مجریان شناخته شده سیما نیز در برنامه‌ای به نام «ساعت صفر» برای ایام نوروز قرار است در یکی از پلتفرم‌ها برنامه‌ای ۵۲ قسمتی داشته باشد و این مجری از مدت‌ها قبل در کشور ترکیه با خوانندگانی، چون ابراهیم تاتلیس، عایشه گل، ماهسون و الیاس یالچینتاش و ... مصاحبه داشته است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که «آصف آریا» خواننده موسیقی پاپ نیز قرار است اجرا و قطعات مشترکی با «امراه» خواننده معروف ترکیه داشته باشد چه اینکه در فضای مجازی این دو هنرمند برای هم پیام‌هایی مشترک نیز رد و بدل کرده‌اند.

حال بگذریم از اینکه چقدر این همکاری‌های مشترک برای مخاطبان می‌تواند جذابیت داشته باشد و به شهرت بیشتر خواننده‌های ایرانی و تُرک کمک کند، باید دید که این اجرا‌ها چه میزان به کیفیت موسیقی ایرانی برای ایرانیان و هنرمندان ایرانی در عرصه موسیقی پاپیولار کمک خواهد کرد، چرا که در هر بده و بستان فرهنگی و هنری قطعا آورده‌های هنری مهم کسب می‌شود و اگر چنین ارتباطاتی آورده‌ای برای هنرمندان و هنر ایران نداشته باشد، قطعا آن معروفیت و جذابیت قطعات یا اجرا‌های مشترک پس از مدتی به فراموشی سپرده می‌شود

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته