دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد:

دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند با ایجاد زیرساخت‌ لازم به بخش دولتی کمک کند

دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند با ایجاد زیرساخت‌ لازم به بخش دولتی کمک کند
بهزاد پوپک گفت: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی می‌تواند با ایجاد زیرساخت‌ لازم در زمینه تولید به بخش دولتی کمک کند تا روند تولید و نظارت آسان و اشتغال‌زایی در سطح دانشگاه ایجاد شود.
کد خبر : 899160

بهزاد پوپک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی و مدیر یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به برگزاری رویداد صدرا برای اولین بار در این دانشگاه با هدف ارتباط صنعت با دانشگاه اطهار کرد: در نخستین رویداد صدرا به بیان مشکلات تولید، ارائه پیشنهادات در زمینه صنعت برای شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد انگیزه برای دانشجویان پرداخته شد.

پوپک با تاکید بر اهمیت تولید داخل و کاهش وابستگی به واردات گفت: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی باید با تعریف استراتژی‌های جدید برای دانشجویانی که فکر خلاق و ایده دارند، آموزش‌های تولید، پژوهش و توسعه، ارزیابی محصول، کنترل کیفی و بازاریابی را در کنار یادگیری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها باعث ایجاد انگیزه در دانشجویان و زمینه ورود نیروی جوان به حوزه صنعت و شرکت های دانش‌بنیان و ایجاد فضای کار خواهد شد.

 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی یادآور شد: با برگزاری رویدادهایی همچون رویداد صدرا و اضافه شدن آموزش‌های کسب‌وکار به فضای دانشگاهی زمینه ورود اساتید به فضای تولید در کشور نیز ایجاد می‌شود.

این مدیر شرکت دانش بنیان با تاکید بر اهمیت برطرف کردن مشکلات تولید اظهار کرد: به عنوان یک تولیدکننده طی شدن روند اداری در کشور اصلی‌ترین مشکل برای تولیدکنندگان است، برای مثال نظارت و برنامه مشخصی در ارزیابی محصولات تولیدی نیست و این روند کند پیش‌ می‌رود و باعث کم شدن انگیزه در تولیدکنندگان می‌شود.

پوپک گفت: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی می‌تواند با ایجاد زیرساخت‌ لازم در زمینه تولید به بخش دولتی کمک کند تا روند تولید و نظارت آسان و همچنین اشتغال زایی در سطح دانشگاه ایجاد شود.

وی افزود: مشکل اصلی تولید در کشور نبود نیروی انسانی کارآمد و آموزش‌ دیده است و دانشجویان فارغ التحصیل باید برای ورود به تولید آماده شوند همچنین باید نوآوری را در کشور ایجاد کنند که این اتفاق مهم به وسیله مراکز دانشگاهی قابل انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته