دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1395 - 09:49

مهمترین دستیار بغدادی کشته شد

فرماندهی عملیات مشترک عراق از کشته شدن امیر گردان نفوذی‌های عرب و یکی از مهمترین دستیاران سرکرده گروه تروریستی داعش و دوست نزدیک وی، در حمله هوایی به بخش القائم واقع در غرب استان الانبار خبر داد.
کد خبر : 89906

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سایت سومریه‌نیوز گزارش کرد: «فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی هوایی عراق با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک این کشور یکی از مخفی‌گاه‌های مهم جنایتکاران داعش در بخش القائم را هدف قرار داد.»


این بیانیه افزود: «در این عملیات تعدادی از تروریست‌ها از جمله وزیر جنگ و والی سابق ولایت فرات داعش و مسئول امنیت و اطلاعات کل و یکی از مهمترین دستیاران بغدادی که ناظر بر بسیاری از عملیات‌های تروریستی بود و نیز فرمانده گردان تبوک داعش در سوریه و عراق کشته شد.»


طبق این بیانیه، پستچی داعش در ولایت بغداد و ولایت جنوب نیز از جمله کشته‌شدگان است. او یک عراقی است که از زندان بوکا فرار کرده بود و در عملیات زخمی و همان روز در بیمارستان کشته شد. یکی دیگر از عناصر سعودی داعش که امیرگردان نفوذی‌های عرب بود نیز از جمله کشته شدگان است.


در این بیانیه آمده است: «مسئول قضایی داعش در ولایت فرات و ولایت برکه نیز از دیگر کشته‌شدگان است. او یک عراقی است که به علت وابستگی به القاعده در زندان بوکا در بازداشت بود و با ابومصعب زرقاوی سرکرده کشته شده القاعده در عراق کار می‌کرد و دوست نزدیک ابوبکر بغدادی بود. این فرد فتوای سر بریدن بسیاری از شهروندان عراقی و سوری را صادر کرده بود.»


این بیانیه افزود: «نیروی هوایی ارتش عراق در حمله به مخفی‌گاه یاد شده مقر دفتر مالی گروه داعش را منهدم کردند. در جریان این حمله شش تروریست کشته و مقادیر زیادی از پول‌های داعش در آتش سوخت.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته