دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علی عطایی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد؛

بیان معضلات اجتماعی با «چای تلخ»/ تئاتر به سمت رئالیستی بودن پیش می‌رود

بیان معضلات اجتماعی با «چای تلخ»  تئاتر به سمت رئالیستی بودن پیش می‌رود
بازیگر نمایش چای تلخ گفت: تئاتر کشورمان اکنون مانند تئاتر و سینمای جهان به سمت رئالیستی بودن پیش می‌رود. تمامی اتفاقات موجود در این اثر واقعی است و بدون شک تماشاگر قطعاً خود و یا اطرافیانش درگیر برخی از معضلات بیان شده در اثر شده است.
کد خبر : 898614

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «چای تلخ» به نویسندگی و کارگردانی مسعود تکاور از هفدهم بهمن 1402 اجرایش را در سالن شماره دو پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده است. بازیگران نمایش علی عطایی حور، اشکان هورسان، محمد شایان طهماسب پور، رضا حسین نژاد، سعید شاکری، امیر فراهانی، السا فتحی، محدثه امیریان، سمیه حسینی، امیرحسین صفاپور، با حضور علی عبادت طلب، مهری سادات آل آقا، با حضور افتخاری، حامد شیخی، سایر بازیگران مریم نایبی، سعید تکاور، محمدرضا زند، حسین میرصانع، سهراب علیزاده بازیگران کودک مانی امامی، پرنیان مظلومی، عرفان احمدی، پارسا کلاهی، بنیامین محمدی، اسرا طالبی، بازیگر فرم بارانک سهرابی هستند.

علی عطایی، بازیگر نمایش چای تلخ در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره شیوه اجرایی این نمایش، گفت: از نگاه من جای خالی این اثر بین آثاری که در حال حاضر روی صحنه هستند به شدت حس می‌شد؛ اثری که با کمدی آغاز شده و با تراژدی به پایان می‌رسد. کارگردان اثر بسیار دقیق و درست کارگردانی را انجام داده و به دلیل آنکه بتواند معضلات جامعه را دقیق‌تر بیان کند ، رئالیستی بودن اثر برایشان بسیار حائز اهمیت بود.

وی ادامه داد: تئاتر کشورمان در حال حاضر همانند تئاتر و سینمای جهان به سمت رئالیستی بودن پیش می‌رود و به همین دلیل بر این باورم که تفکر کارگردان بسیار درست بود و به شخصه از این اتفاق بسیار لذت بردم و آموختم. تمامی اتفاقات موجود در این اثر واقعی است و بدون شک تماشاگر قطعا خود و یا اطرافیانش درگیر برخی از معضلات بیان شده در اثر شده است.

این هنرمند سینما و تئاتر عنوان کرد: کمدی موجود در اثر بسیار زیبا بیان شده و از نگاه من تماشاگر نیز از آن لذت خواهد برد. آثار نمایشی کشورمان درحال حاضر به سمت یک روشنفکری می‌رود که لطمه بدی را به بدنه تئاتر وارد کرده است.

عطایی تاکید کرد: معضلات موجود در تئاتر بسیار است، اما مهمترین آنها نبود امنیت شغلی و دغدغه بسیار هنرمندان این عرصه است. بسیاری از هنرمندان بزرگ و پیشکسوت ما امروزه به دلیل نبود کار و یا نبود سالن اجرا خانه نشین هستند. سالن‌های دولتی کاملا رابطه‌ای شده و اگر رابطه‌ای در این میان وجود نداشته باشد در نوبت اجرا قرار نخواهید گرفت؛ سالن‌های خصوصی نیز با مبالغ بسیار زیادی زمان اجرا را در اختیار گروه قرار خواهند داد و در صورت عدم فروش امکان ضرر و زیان بسیار زیاد تهیه کننده وجود دارد، علاوه براین معضلات بسیاری در سالن‌های خصوصی وجود دارد که قابل لمس است. امیدوارم تئاتر کشورمان روزی به قله‌های افتخار دست پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب