۱۷/ فروردين /۱۴۰۴
12:14 07 / 12 /1402

مدل موفقیت قرآنی عقبی‌سازی در پرتو دنیاسازی است

مدل موفقیت قرآنی عقبی‌سازی در پرتو دنیاسازی است
محقق، مؤلف و مدرس سبک زندگی اسلامی گفت: رویکرد مبنایی قرآن در هرم جامعه عقبی‌سازی در پرتو دنیاسازی است و طبقه عمومی جامعه با مدیریت داشته‌ها، خواسته‌ها، رنج‌ها و عواطف، خود را در مسیر تکامل و سعادت قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل محقق، مؤلف و مدرس سبک زندگی اسلامی در کارگاه امیدآفرینی دانشگاهیان که با حضور حجت‌الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد و استادان معارف این دانشگاه‌ برگزار شد به تلاش جوانان برای رسیدن به موفقیت اشاره و اظهار کرد: رشد آمار فروش کتاب‌ها راه‌ موفقیت این مطلب است و باید با جوانان و دانشجویان به‌صورت علمی سخن گفت و نیاز آنان به موفقیت را تأمین کرد.

وی اضافه کرد: راهی که غرب به زعم‌ خود در تأمین موفقیت طی می‌کند، ایجاد
حرص و ولع نسبت به دنیا و سوق دادن به سمت گمراهی و فساد است و سعادتی در آن نیست.

محقق، مؤلف و مدرس سبک زندگی اسلامی، مسیر غرب برای رسیدن به موفقیت را هرمی با نام هرم خبیثه عنوان و بیان کرد: در این هرم، رأس هرم، نخبگان
اجتماعی و طبقه پایین در قاعده هرم هستند. درجامعه غیرتوحیدی و مادیات‌محور هم امثال قارون‌ها در بالای هرم و انسان‌های دنیازده در پایین آن خواهند بود.

عباسی با اشاره به قرآن و آموزه‌های دینی متذکر شد: جامعه‌ دنیازده در هر دو قسمت هرم، زندگی مطلوب به معنای واقعی ندارند و طبقه پایین هرم همواره در تلاش است خود را به طبقه بالای هرم برساند.

مدل موفقیت قرآنی عقبی‌سازی در پرتو دنیاسازی است

گوشتیران
قالیشویی ادیب

وی با اشاره به شاخصه تقلید، ترس و تمنی مطرح کرد: تقلید و دنباله‌روی کورکورانه از دیگران در رسیدن به لذت‌های دنیایی، تمنی و آرزو‌های دور و دراز در رسیدن به دنیا و ثروت و ترس از آینده، سختی و فقر شالوده جامعه غیرتوحیدی است.

محقق، مؤلف و مدرس سبک زندگی اسلامی در ادامه توضیح داد: با این اوصاف، در طول زندگی پیامد‌هایی مانند حسرت، از دست دادن و نداشتن دنیا در گذشته و حرص برای به‌دست آوردن بیشتر دنیا در آینده گریبانگیرآنان است.

شناخت طبقه بالای هرم خبیثه با شاخصه‌های تبرج

عباسی، شناخت طبقه بالای هرم خبیثه را با شاخصه‌های تبرج برشمرد و گفت: این
طبقه به صورت دائمی با حس بیهودگی به سر برده و خلأ عمومی و فراگیر زندگی آنها عدم رضایت بوده و نهایت هرم حیات خبیثه، فساد است که حاصل تمام تلاش‌های آنها رسیدن به تباهی و باطل کردن فرصت‌گران بهای عمر در
مسیر رسیدن به دنیا و از دست دادن آخرت و یک خلأ عمومی و فراگیر وجود دارد و آن هم عدم رضایت است.

وی، مدل ارائه شده قرآن را هرم طیبه دانست و تبیین کرد: رویکرد مبنایی قرآن در هرم جامعه عقبی‌سازی در پرتو دنیاسازی است و طبقه عمومی جامعه با مدیریت داشته‌ها، خواسته‌ها، رنج‌ها و عواطف، خود را در مسیر تکامل و سعادت قرار می‌دهند و پیامد آن برای ایشان احسان دیدن و احسان کردن است.

محقق، مؤلف و مدرس سبک زندگی اسلامی استنباط کرد: در نهایت طبقه نخبگان جامعه توحیدی مانند توابین، مقسطین، متوکلین و صابرین با رویکرد مراقبت و
تقوای به پاداش الهی می‌رسند و در جرگه محسنین قرار گرفته و شامل رضایت و رحمت آلهی می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر