مدل موفقیت قرآنی عقبیسازی در پرتو دنیاسازی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجتالاسلام حسین عباسیاصل محقق، مؤلف و مدرس سبک زندگی اسلامی در کارگاه امیدآفرینی دانشگاهیان که با حضور حجتالاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد و استادان معارف این دانشگاه برگزار شد به تلاش جوانان برای رسیدن به موفقیت اشاره و اظهار کرد: رشد آمار فروش کتابها راه موفقیت این مطلب است و باید با جوانان و دانشجویان بهصورت علمی سخن گفت و نیاز آنان به موفقیت را تأمین کرد.
وی اضافه کرد: راهی که غرب به زعم خود در تأمین موفقیت طی میکند، ایجاد
حرص و ولع نسبت به دنیا و سوق دادن به سمت گمراهی و فساد است و سعادتی در آن نیست.
محقق، مؤلف و مدرس سبک زندگی اسلامی، مسیر غرب برای رسیدن به موفقیت را هرمی با نام هرم خبیثه عنوان و بیان کرد: در این هرم، رأس هرم، نخبگان
اجتماعی و طبقه پایین در قاعده هرم هستند. درجامعه غیرتوحیدی و مادیاتمحور هم امثال قارونها در بالای هرم و انسانهای دنیازده در پایین آن خواهند بود.
عباسی با اشاره به قرآن و آموزههای دینی متذکر شد: جامعه دنیازده در هر دو قسمت هرم، زندگی مطلوب به معنای واقعی ندارند و طبقه پایین هرم همواره در تلاش است خود را به طبقه بالای هرم برساند.
وی با اشاره به شاخصه تقلید، ترس و تمنی مطرح کرد: تقلید و دنبالهروی کورکورانه از دیگران در رسیدن به لذتهای دنیایی، تمنی و آرزوهای دور و دراز در رسیدن به دنیا و ثروت و ترس از آینده، سختی و فقر شالوده جامعه غیرتوحیدی است.
محقق، مؤلف و مدرس سبک زندگی اسلامی در ادامه توضیح داد: با این اوصاف، در طول زندگی پیامدهایی مانند حسرت، از دست دادن و نداشتن دنیا در گذشته و حرص برای بهدست آوردن بیشتر دنیا در آینده گریبانگیرآنان است.
شناخت طبقه بالای هرم خبیثه با شاخصههای تبرج
عباسی، شناخت طبقه بالای هرم خبیثه را با شاخصههای تبرج برشمرد و گفت: این
طبقه به صورت دائمی با حس بیهودگی به سر برده و خلأ عمومی و فراگیر زندگی آنها عدم رضایت بوده و نهایت هرم حیات خبیثه، فساد است که حاصل تمام تلاشهای آنها رسیدن به تباهی و باطل کردن فرصتگران بهای عمر در
مسیر رسیدن به دنیا و از دست دادن آخرت و یک خلأ عمومی و فراگیر وجود دارد و آن هم عدم رضایت است.
وی، مدل ارائه شده قرآن را هرم طیبه دانست و تبیین کرد: رویکرد مبنایی قرآن در هرم جامعه عقبیسازی در پرتو دنیاسازی است و طبقه عمومی جامعه با مدیریت داشتهها، خواستهها، رنجها و عواطف، خود را در مسیر تکامل و سعادت قرار میدهند و پیامد آن برای ایشان احسان دیدن و احسان کردن است.
محقق، مؤلف و مدرس سبک زندگی اسلامی استنباط کرد: در نهایت طبقه نخبگان جامعه توحیدی مانند توابین، مقسطین، متوکلین و صابرین با رویکرد مراقبت و
تقوای به پاداش الهی میرسند و در جرگه محسنین قرار گرفته و شامل رضایت و رحمت آلهی میشوند.
انتهای پیام/