دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سازمان غذا و دارو هشدار داد؛

خطر خرید لوازم آرایشی از دست‌فروش‌ها و زیر‌پله‌ای‌ها

خطر خرید لوازم آرایشی از دست‌فروش‌ها و زیر‌پله‌ای‌ها
مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: محصولات آرایشی بهداشتی از فرآورده‌های پرمصرف کشور هستند و به دلیل ارتباط مستقیم این محصولات با سلامت افراد، برخورداری از استانداردهای کیفی در آنها بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر : 898521

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمود آل‌بویه، در توضیح دلیل گرایش جامعه به لوازم آرایشی اظهار کرد: پاسخ این سوال به حوزه جامعه شناسی و فرهنگ باز می‌گردد ولی آنچه از ما به عنوان متولیان سلامت و مستقیم این حوزه انتظار می‌رود تضمین سلامت محصولات است؛ به این معنی که هم محصولات آرایشی و بهداشتی عاری از مواد مضر و ممنوعه در ترکیب خود باشند؛ هم فرآیند تولید و ساخت این فرآورده‌ها از استاندارد‌های کیفی لازم برخوردار باشد و  دیگر اینکه بازار مصرف معتبر و مطلوب در مورد آنها وجود داشته باشد.

وی افزود: شاید نیاز باشد در خصوص روش‌های متعارف و صحیح  استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی که بیشتر هم خانم‌ها به‌ویژه جوانان را هم دربر می‌گیرد از سوی متولیان فرهنگی اقداماتی انجام شود، اما ما هم وظیفه داریم در بحث مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و تقلبی هشدار‌های لازم را بدهیم که بار‌ها از طریق رسانه‌ها این کار را انجام داده‌ایم.


 این مقام مسئول با بیان اینکه آسان‌ترین راه برای اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه آنها فروشگاه‌های معتبر و داروخانه‌ها است تصریح کرد: لوازم آرایشی وارداتی نیز باید پروانه بهداشتی ورود و برچسب اصالت و سلامت کالا را داشته باشند.
 
مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و داروی درادامه اظهار کرد: مردم باید برای مصرف لوازم آرایشی خارجی حتما به برچسب اصالتی که توسط سازمان غذا و دارو صادر می‌گردد، توجه داشته باشند.
 
وی یادآور شد: در موضوع حمایت از شرکت‌های تولید داخل، همواره سیاست‌های تشویقی را برای تولید کنندگان آرایشی و بهداشتی در نظر گرفته ایم و در سال‌های اخیر شرایط بگونه‌ای است  که محصولات ایرانی در رقابت با  فراورده‌های آرایشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته