دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1402 - 00:06

چرخابی: استقلال بالانس تیمی بهتری نسبت به سپاهان دارد/امیدوارم مهمترین بازی هفته فارغ از حواشی باشد

چرخابی: استقلال بالانس تیمی بهتری نسبت به سپاهان دارد امیدوارم مهمترین بازی هفته فارغ از حواشی باشد
مربی سابق ذوب‌آهن گفت: استقلال بالانس تیمی بهتری دارد و قدرت تهاجمی بالاتر سپاهان می‌تواند برگ برنده این تیم شود.
کد خبر : 898396

حسین چرخابی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص دیدار استقلال و سپاهان و حذف زردپوشان اصفهان از لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: به نظرم سپاهان در نیم فصل درست یارگیری نکرد. وقتی باشگاه توانایی جذب بازیکنانی را بر اساس نیاز تیم دارد باید نسبت به نیاز بازیکن جذب کرد و سپاهان اگر در یارگیری بهترین تصمیم را می‌گیرد عبور از الهلال زیاد هم دور از دسترس نبود و گواه آن موقعیت‌های متعددی بود که در هر دو بازی به خصوص بازی رفت به دست آمد. 

سپاهان  فرصت خوبی را از دست داد

وی ادامه داد: سپاهان با یک بازی حساب شده و با یارگیری صحیح که نیازهایش را در خط دفاعی پوشش می‌داد، می‌توانست از الهلال عبور کند و راهی مرحله بعد شود، آن وقت یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی می‌شد. سپاهان سه بازی متوالی آخر خود را در لیگ برتر بازنده از زمین بیرون آمد. نیاز تیم تقویت خط دفاعی بود و از مدتی قبل مشخص شد هادی محمدی نمی‌تواند در کنار تیم باشد. اخراج محمد دانشگر در بازی رفت هم کار برای بازی برگشت سخت‌تر کرد. در نتیجه از برایان دابو در پست غیرتخصصی استفاده شد. مشخصاً سپاهان در نقل و انتقالات نیم فصل چشمان خود را بسته بود و یارگیری خوبی نکرد. نیاز به جذب مدافع بود و شاهد جذب وینگر بودیم. در نهایت اینکه سپاهان فرصت خوبی را از دست داد و از اینجا به بعد باید تمرکز خود را بر روی بازی‌های لیگ برتر بگذارد.  

سپاهان تیم بسیار خطرناکی است

مربی سابق ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: لیگ قهرمانان آسیا برای سپاهان تمام شده ولی این تیم شرایط ایده‌آلی برای لیگ برتر دارد. این تیم در بخش تهاجمی آمادگی بالایی دارد، در بخش پرسپینگ هم عملکرد قابل قبولی دارد، در کار‌های دفاعی نیاز به تمرکز دارد، اما قدرت بالای خط حمله این تیم می‌تواند فشار را بر روی خط دفاعی کمتر کند. تیمی که حملات متعددی روی دروازه الهلال ایجاد کند، تیم بسیار خطرناکی است. البته بالانس و تعادل در دفاع و حمله کردن در سپاهان کم است. این هفته باید با جدی‌ترین رقیب خود در مسیر قهرمانی یعنی استقلال بازی کند. تیمی که تعادل خوبی در تمام نقاط زمین دارد و در این زمینه از سپاهان بهتر است. بالانس تیمی را در تمام خطوط استقلال می‌بینیم. در مجموع قدرت تهاجمی بالاتر سپاهان می‌تواند برگ برنده این تیم شود.

امیدوارم بازی استقلال و سپاهان فارغ از حاشیه باشد

چرخابی در خصوص اینکه ژوزه مورایس در بازی با استقلال محروم است و حواشی زیادی بر رقابت‌های لیگ برتر حاکم است، عنوان کرد: حضور سرمربی لب خط به تیم کمک زیادی می‌کند ولی سپاهان با سرمربی حرفه‌ای خود حتی با وجود محرومیت، می‌تواند دستوران فنی و تاکتیکی را در زمین پیاده کند. در خصوص حواشی هم این معضل فوتبال ما شده و من حس می‌کنم تیم‌ها یک‌سری مسائل را پیش از بازی آماده می‌کنند تا در صورت شکست، آن مسائل را دلیل باخت معرفی کنند. البته این موضوع شامل همه تیم‌ها نمی‌شود. بهانه‌هایی که آماده می‌کنند به کیفیت فوتبال لطمه می‌زند. به محض اینکه سوت آغاز زده می‌شود، روی اولین برخورد، اوت یا کرنر شاهد اعتراض به داور هستیم. خوب نیست به دنبال بهانه تراشی برای باخت احتمالی بود. این مسائل باعث افزایش حواشی شده و امیدوارم روز بازی استقلال و سپاهان شاهد دیداری فارغ از هر گونه تنش و حاشیه‌ای باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته