دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1395 - 00:20
والیبال انتخابی المپیک 2016 - ژاپن؛

نبرد سخت شاگردان لوزانو با خروس‌های اروپا

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در رقابت های انتخابی المپیک ریو امروز ساعت 11:10 دقیقه به مصاف تیم ملی فرانسه می رود.
کد خبر : 89838

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، در سومین روز از مسابقات انتخابی المپیک ریو تیم ملی والیبال ایران صبح امروز ساعت 11:10 مقابل فرانسه به میدان می رود.


شاگردان لوازنو در این دیدار سخت و حساس باید به مصاف تیمی بروند که یکی از شانس های اصلی صعود به المپیک ریو است. تیم ملی والیبال فرانسه قهرمان اروپا و لیگ جهانی 2015 است که بازیکنانش به خروس‌های اروپا مشهور هستند.


فرانسه در جایگاه دهمِ رده‌بندی جهانی والیبال قرار دارد و در رقابت‌های انتخابی المپیک قاره اروپا در بازی فینال بازی را به روسیه باتجربه واگذار کرد تا شانس صعود مستقیم به ریو را از دست بدهد.


تیم‌ملی ایران در دو دیدار قبل مقابل استرالیا و کانادا به پیرزوی رسید. تعویض های خوب «رائول لوزانو» و سرویس های بی خطایی بازیکنان تا حدودی راه صعود را برای ملی پوشان هموار کرده است اما به طور حتم رویارویی با قهرمان اروپا کار سخت و دشواری خواهد بود.


ضمن اینکه تیم ملی ایران تاکنون چهار بار در مسابقات قهرمانی جهان 1970، انتخابی المپیک 2004، قهرمانی جهان 2014، قهرمانی جهان 2015، به صورت رسمی مقابل فرانسه به میدان رفته است که پیروز هر چهار مسابقه هم فرانسوی‌ها بوده‌اند.


فرانسوی ها تاکنون سه بار تجربه حضور در المپیک را داشتند و با هفت مدال اروپایی و سه مدال جهانی یکی از تیم‌های قدرتمند جهان محسوب می شود. البته تیم ملی قبل از مسابقات انتخابی المپیک ریو هم دو بازی تدارکاتی داشت که هر در هر دو دیدار تیم ایران مغلوب فرانسه شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته