دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1402 - 08:59
برای رفع کمبود آب صورت می‌گیرد؛

ساخت آبشیرین‌کن‌های خورشیدی عشایری و روستایی در سیستان و بلوچستان

ساخت آبشیرین‌کن‌های خورشیدی عشایری و روستایی در سیستان و بلوچستان
قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: طرح پیشنهادی دانش‌بنیان ساخت آبشیرین‌کن‌های خورشیدی عشایری و روستایی بیانگر توجه خاص این دانشگاه در سیستان و بلوچستان برای رفع کمبود آب است.
کد خبر : 898227

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری‌مجد قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و یکمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مهم‌ترین دستور جلسه هیئت امنای این دانشگاه بررسی گزارش حسابرسی مستقل دانشگاه در سال ۱۳۹۷ است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد و وابستگی به شهریه در سال‌های گذشته بیان کرد: در پنج سال گذشته ۹۵ درصد درآمد دانشگاه آزاد اسلامی از محل شهریه بود که متناسب به تورم سالیانه شهریه بالا برده نشد و افزایش شهریه با شیب ملایم صورت پذیرفت و در برنامه و بودجه سال جاری ۴۵ درصد درآمد‌های دانشگاه از حوزه دانش‌بنیان و اقتصاد غیرشهریه‌ای پیش‌بینی شده است.

احداث آبشیرین‌کن‌های خورشیدی عشایری و روستایی در سیستان و بلوچستان برای رفع کمبود آب

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در ماه‌های گذشته تلاش بیشتری داشته است، افزود: برای افزایش درآمد‌های غیرشهریه‌ای باید تعامل و ارتباط بین دانشگاه، استانداری و سایر ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌های استان سیستان و بلوچستان برای اخذ مجوز و جذب سرمایه گذاری بیشتر شود.

سروری‌مجد بر ضرورت اهمیت تولید علم، نوآوری و خلّاقیت در عرصه‌های علمی در محیط دانشگاه تأکید و با اشاره به مصوبات هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: طرح‌های ارائه شده در این جلسه مانند پرورش علمی آبزیان در قفس، طرح دانش‌بنیان استفاده از مالچ رسی با چسبنده‌های گیاهی برای تثبیت شن‌های روان و اکتشاف عناصر نادر نشان‌دهنده ضرورت ورود علم و دانش به عرصه حل مسائل و مشکلات جامعه، کشور و استان است.

احداث آبشیرین‌کن‌های خورشیدی عشایری و روستایی در سیستان و بلوچستان برای رفع کمبود آب

وی افزود: یکی از مسائل مهم و اساسی در کشور به‌خصوص استان سیستان و بلوچستان مسئله کمبود آب بوده که موضوع طرح دانش‌بنیان احداث آبشیرین‌کن‌های خورشیدی عشایری و روستایی پیشنهاد شده در این جلسه بیانگر توجه خاص دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به این مسئله است.

بیست و یکمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با حضور اعضا در سالن کنفرانس علامه طباطبایی واحد زاهدان برگزار شد.

احداث آبشیرین‌کن‌های خورشیدی عشایری و روستایی در سیستان و بلوچستان برای رفع کمبود آب

سروری‌مجد قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی وحید ضرغامی، محسن مرادی، اعضای هیئت امنا، مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان قبل از برگزاری جلسه برای تجدیدمیثاق با شهدا در مزار شهدای گمنام واحد زاهدان حضور یافتند و در ابتدا با شعرخوانی فرزند شهید استقبال از مهمانان انجام و در ادامه برنامه سرود توسط دانش‌آموزان مدارس سما اجرا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته