دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1395 - 16:09
رهنما در گفت و گو با آنا:

روابط‌عمومی‌ها با استفاده از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در مسیر معرفی توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی حرکت کنند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خواستار تلاش همه‌جانبه روابط عمومی دانشگاه برای معرفی توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی شد و گفت: «روابط‌عمومی‌ها با استفاده از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در مسیر معرفی توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی حرکت کنند.»
کد خبر : 89805

دکتر فریدون رهنمای رودپشتی در آستانه برگزاری نخستین همایش سراسری روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: «بخش‌های مختلف دانشگاه ماموریت‌های خاص خود را دارد و بر این اساس وظیفه اطلاع رسانی از عملکرد دانشگاه بر عهده روابط عمومی گذاشته شده است.»


وی گفت: «نگاه من با نگاه آکادمیک و عمومی با روابط عمومی کمی متفاوت است. روابط عمومی در نگاه عمومی یک فرایند یکسویه است در حالی که از منظر من و در نگاهی عام روابط عمومی به اطلاع رسانی و تعاملی دوسویه و متقابل اطلاق می‌شود.»


رهنمای رودپشتی افزود: «روابط عمومی چشم و گوش رئیس واحد است. رئیس واحد باید از مجرایی حرفه‌ای بتواند از روابط عمومی به عنوان یک کانال ارتباطی برای نزدیکی مجاری مختلف دانشگاه استفاده کند. تصویرسازی و تبیین و فراهم آوردن شرایط گفتگو با رویکردی حرفه‌ای نیاز هر رئیس دانشگاهی است که می‌تواند رمز موفقیت روابط عمومی محسوب شود.»


وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی از این حیث موفقیت‌های خوبی داشته اما انتظار ما بیشتر از این است تا روابط عمومی بتواند فاصله‌ها را بین دانشگاه و جامعه مخاطبان کم و کمتر کند تا جامعه هدف و بیرونی دانشگاه از عملکرد دانشگاه مطلع شود.


معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان را فرصتی مغتنم برای تبلیغ عملکرد دانشگاه دانست و افزود: «روابط عمومی باید از همه ظرفیت‌های مدیا، چه به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری استفاده کند. روابط عمومی به عنوان یک مغز مدیریتی باید بتواند از دانشجویان فعال و پویا در این حوزه به بهترین شکل بهره بگیرد. جامعه دانشجویی جامعه ای فعال هستند که می‌توانند به عنوان بازو‌های اجرایی و اطلاع رسانی در دانشگاه استفاده شوند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته