دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1402 - 13:40

فقط ۱۰ درصد اروپا به «پیروزی اوکراین» باور دارد

فقط ۱۰ درصد اروپا به «پیروزی اوکراین» باور دارد
نتیجه نظرسنجی یک اندیشکده معتبر اروپایی نشان می‌دهد که فقط یک دهم مردم قاره سبز اعتقاد دارند که اوکراین می‌تواند روسیه را شکست دهد.
کد خبر : 897909

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری آنا، اندیشکده «شورای اروپایی روابط خارجی» که مقر آن در آلمان است و در انگلیس، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، بلغارستان و لهستان هم دفتر دارد، نتیجه یک نظرسنجی را درباره نظر مردم اروپا درباره جنگ اوکراین منتشر کرد.

فقط ۱۰ درصد از مردم ۱۲ کشور اروپایی اعتقاد دارند که اوکراین توان شکست دادن روسیه را دارد، اما ۲۰ درصد گفته‌اند که مسکو در جنگ پیروز می‌شود.

نتیجه نظرسنجی نشان می‌دهد که ناکامی ضد حملات اوکراین به روسیه، ترس فزاینده از تغییر سیاست آمریکا و دورنمای ریاست جمهوری دوباره دونالد ترامپ، بدبینی اروپایی‌ها را درباره نتیجه جنگ تشدید کرده است.

این نظرسنجی در شرایطی انجام شد که هنوز ارتش اوکراین از شهر راهبردی «آودیوکا» عقب نشینی نکرده بود. «گاردین»، تسلط روسیه بر این شهر را «دومین پیروزی نظامی بزرگ پس از تسلط بر باخموت» خوانده است.

در لهستان، سوئد و پرتغال که بیشتری امیدواری درباره پیروزی اوکراین بر روسیه در این نظرسنجی ثبت شده، فقط ۱۷ درصد اعلام کردند که کی‌یف امکان غلبه بر مسکو را خواهد داشت.

نکته قابل توجه در این نظرسنجی آن است که در فرانسه، آلمان، هلند و اسپانیا، حامیان کمک به اوکراین و اعمال فشار به این کشور برای پذیرش توافق با روسیه، مساوی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته