دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1395 - 15:49

ادعای العربیه: 5 بحرینی به اتهام جاسوسی برای ایران به حبس ابد محکوم شدند

دادگاه تجدیدنظر بحرین، حکم حبس ابد و محرومیت از حقوق شهروندی برای 5 تبعه بحرینی را که متهم به جاسوسی برای ایران شده بودند، تایید کرد.
کد خبر : 89782

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه العربیه مدعی شد: «احمد حمادی، دادستان کل و بازپرس دایره جنایات تروریستی بحرین گفت که دادگاه عالی تجدیدنظر امروز دوشنبه حکم ارجاع شده به این دادگاه درباره موضوع جاسوسی برای ایران و آموزش به‌کارگیری سلاح و مواد منفجره را تایید کرد.»


دادگاه جنایی بحرین در نوامبر گذشته (آذر 1394) حکم به مجازات پنج شهروند بحرینی در پرونده‌ای تروریستی داده بود. این حکم در حضور متهمان ردیف اول و دوم صادر شد و باقی متهمان محکوم به حبس ابد و محرومیت از حقوق شهروندی شدند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، این دادگاه با استناد به برخی گزارش‌های ادعایی، اعلام کرده بود که متهمان برای ایران در ماه‌های آگوست و سپتامبر 2014 (شهریور و مهر 1394) جاسوسی و همچنین اقدام به تحریک برای آشوب علیه پادشاهی بحرین کرده بودند.


طبق ادعای العربیه، تحقیقات انجام شده از متهمان ردیف اول و دوم نشان داد که‌ آن‌ها دوره‌های آموزش به‌کارگیری سلاح با هدف انجام جرائم تروریستی دیده بودند. همچنین متهمان ردیف سوم، چهارم و پنجم در پرونده جاسوسی برای ایران به جرم خود اعتراف کردند و گفتند که از برخی نیروهای وابسته به سپاه پاسداران ایران زمینه‌های سفر و تجهیزشان به سلاح و پول در دوره آموزشی در پادگان‌های نظامی وابسته به ایران فراهم می‌شد.




انتهای پیام/

برچسب ها: حبس ابد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته