دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خسروپناه: توحید عرفانی، روح و محور منظومه امام راحل بود

خسروپناه: توحید عرفانی، روح و محور منظومه امام راحل بود
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه رکن منظومه فکری امام راحل، توحید است، گفت: توحید امام(ره) عرفانی بود؛ البته امام راحل فیلسوف، فقیه، عارف و حکیم است اما توحید عرفانی، روح و محور کلی منظومه امام راحل بود.
کد خبر : 897723

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین نشست معرفی جایزه جهانی امام خمینی (ره) که شامگاه دوشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه خدا را شکر که جایزه جهانی حضرت امام طراحی و به تصویب رسید، گفت: درباره امام راحل هم سخنانی گفته شده و هم سخنان فراوانی ناگفته باقی مانده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه امام راحل از منظومه فکری برخوردار بوده است، افزود: امام (ره) را نباید جزءنگرانه دید. منظومه فکری امام به روش حکمی اجتهادی است که با روش التقاطی و تحجری در تعارض است؛ آنهایی که روش التقاطی دارند، اسلامشان مارکسیستی، سوسیالیستی و آمریکایی است.

حجت‌الاسلام خسروپناه ادامه داد: آنهایی که روششان تحجر است با اسلام عقب‌مانده که پاسخگوی زمانه حاضر نیست، روبرو هستند، اما منظومه فکری امام گره‌گشا است و مسئله‌ها را حل می‌کند. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه رکن این منظومه فکری امام راحل، توحید است، گفت: توحید امام (ره) عرفانی بود نه فلسفی و کلامی. البته امام راحل فیلسوف، فقیه، عارف و حکیم است، اما توحید عرفانی روح و محور کلی منظومه امام راحل بود.

وی با بیان اینکه امام راحل در این منظومه، اسلام اجتماعی را بیان می‌کند که دارای ارکانی است، افزود: اقامه نماز، رابطه انسان با خدا و پرداخت زکات رابطه انسان با انسان است. همچنین ولایتمداری، رکن دیگر این منظومه فکری است «فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ».

حجت‌الاسلام خسروپناه در پایان بر ارکانی، چون وحدت مسلمانان، عدالت‌گرایی با محوریت مردم «لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ» و استکبارستیزی امام راحل تأکید کرد و گفت: «وَ لَقَدْ بَعَثْنا فِی کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ»، دقیقاً همان بعد استکبارستیزی شخصیت امام راحل بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته