دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس انستیتو پاستور ایران مطرح کرد:

حمایت انستیتو پاستور از مراکز دانش‌بنیان و نخبگان

حمایت انستیتو پاستور از مراکز دانش‌بنیان و نخبگان
رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص جایگاه محصولات دانش‌بنیان گفت: محصولاتی در این حوزه به مرحله تولید رسیده‌اند و تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان با انستیتو پاستور ایران همکاری دارند.
کد خبر : 897700

رحیم سروری، رئیس انستیتو پاستورایران با حضور در غرفه خبرگزاری علم و فناوری آنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت این خبرگزاری با اشاره به اینکه از انستیتو پاستور انتظار می‌رود از فناوری‌ها و یافته‌های جدیدی که در دنیا وجود دارد بهره‌گیری کند، گفت: منابع تولیدی توسط اساتید و اعضا هیئت‌علمی مرکز انستیتو پاستور برگرفته‌شده از مباحث بروز علمی جهان است.

وی افزود: برای اینکه یافته‌های نرم‌افزاری تبدیل به محصولات صنعتی شود و ظرفیت سودآوری اقتصادی داشته باشد، نیاز به زیرساخت‌هایی ازجمله تأمین منابع مالی دارد.


رئیس انستیتو پاستور بابیان اینکه مردم و مخاطبین انستیتو پاستور همیشه انتظار استفاده از ظرفیت‌های علمی موجود در دنیا را دارند گفت: انستیتو پاستور توانسته است از مقالات جهانی به‌طور کامل استفاده کند و همچنین توانسته‌ایم ارتباطات فراکشوری خوبی با دنیا داشته باشیم.


سروری اعلام کرد: اخیراً گروهی از دانشمندان در غالب کمیته همکاری علمی و فناوری به کشور پاکستان اعزام شدند. همچنین محققین ایرانی به ۱۰۰ کشور جهت آموزش به کشواری دیگر اعزام‌شده‌اند.


وی ادامه داد: انستیتو پاستور ایران به‌طور مستمر با کشور‌هایی که پیرو این انستیتو هستند ارتباط دارد و واکسن سالک به‌عنوان آخرین مبحث در این ارتباطات پیگیری شد.  


سروری بابیان اینکه شبکه انستیتو در دنیا ۳۳ عضو دارد گفت: انستیتو پاستور ایران به‌عنوان دهمین انستیتو در این شبکه بین‌المللی فعالیت می‌کند.


رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به حضور اخیر خود در تونس اعلام کرد: با توجه به تحریم‌های ایران توافقات خوبی با رئیس بنیاد شبکه پاستور و انستیتو پاستور پاریس داشتیم و همکاری خوبی قرار است داشته باشیم.


وی بابیان اینکه ۱۰ درصد از اعضای هیئت‌علمی انستیتو پاستور جزو دانشمندان مطرح دنیا هستند ادامه داد: در حوزه مقالات تحقیقاتی، انستیتو پاستور بر مبنای سامانه علم‌سنجی وزارت بهداشت، مقام اول را به نسبت تعداد اعضای هیئت‌علمی، در عرصه سلامت داراست.

رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص جایگاه محصولات دانش‌بنیان گفت: محصولاتی در این حوزه به مرحله تولید رسیده‌اند و تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان با انستیتو پاستور ایران همکاری دارند.
  
وی ادامه داد: انستیتو پاستور ایران همیشه از مراکز دانش‌بنیان و نیرو‌های جوان و نخبگان استقبال می‌کند و آمادگی همکاری با نیروهای جوان و فعال در بحث تولیدات زیست فناورانه را دارد.

سروری گفت: کشور کره جنوبی در بحث مقاومت میکروبی به پیشرفت خوبی رسیده است و انستیتو پاستور ایران ارتباط و فعالیت در این مبحث را به‌عنوان مأموریت در دستور کار خود قرار داده است.
  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته