منتظر حقیقی در راستای رفع ظلم گام برمیدارد/ فلسفه عدالتخواهی چیست؟
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجتالاسلام محمدمهدی تسخیری معاون بینالملل دانشگاه ادیان و مذاهب در آیین اختتامیه جشنواره «امامت و مهدویت» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با عنوان «انتخاب کتاب سال مهدوی» اظهار کرد: امروز پیروان اهلبیت(ع) جامعه مخصوص به خودشان را دارند و این جامعه بهعنوان یک جامعه مستقل فارغ از شرق و غرب و چپ و راست محسوب میشود و این سعادتی از جانب خداوند نسبت به پیروان اهلبیت(ع) است.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه مهدویت در جوامع مختلف عنوان کرد: مهدویت حقیقتی است که تمام ادیان و مذاهب به آن اعتقاد دارند و از آن تعبیر به منجی میشود.
معاون بینالملل دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: تمام دیدگاههایی که این اعتقاد را ندارند نیز موضوع نهایت تاریخ را مطرح میکنند که در آن زمان عدالت برقرار و تمام درگیریها و جنگها به واسطه حضور منجی پایان مییابد.
نشان دقیق مهدویت و ظهور منجی توسط تشیع مطرح شده است
تسخیری متذکر شد: نشان دقیق مهدویت و ظهور منجی توسط تشیع مطرح شده است؛ بنابراین شیعیان به اسم و مشخصات اعتقاد به ظهور امام دارند که با حضورش زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد.
وی با تأکید بر اهمیت انتظار تشریح کرد: براساس احادیث، بهترین اعمال انتظار فرج است؛ بنابراین در این مسیر باید مواظب باشیم دچار یأس، تردید و شبهات نشویم.
معاون بینالملل دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به مفهوم فرج و گشایش بیان کرد: فرج به معنای عام یعنی هر مشکلی سرانجام رفع خواهد شد؛ اما انتظار فرج معنایی دیگر دارد و انتظار به معنای عدالتخواهی است و کسی که پیرو ائمه معصومین(ع) است و ادعای مسلمانی دارد نمیتواند نسبت به این موضوع بیتفاوت باشد.
تسخیری با بیان اینکه منتظر کسی است که نسبت به وضعیت موجود اعتراض دارد، گفت: این اعتراض دو حالت دارد که در حالت نخست کسانی هستند که دعا میکنند امام با ظهورش وضعیت را سامان دهد؛ اما منتظر حقیقی کسی است که در راستای برطرفسازی ظلم گام برمیدارد.
وی خاطرنشان کرد: فلسفه عدالتخواهی انتظار منجی است و تا زمانی که عدل نباشد همواره تقابل پابرجاست؛ بنابراین در این راستا نیازمند تلاش درراستای تربیت، تزکیه نفس و دفاع از حق مظلوم هستیم.
انتهای پیام/