ضرورت تبدیل تجربه به دانش حکمرانی دریانوردی
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی تبیین ابعاد و دستاوردهای ناوگروه 86 نداجا با حضور حجتالاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در محل عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسینخسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم با تبریک ایام شعبانیه با اشاره به تبیین دستاوردهای ناوگروه ۸۶ اظهار کرد: کار عظیمی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی صورت گرفته و سفر دور دنیای ناوشکن دنا شگفت انگیز بوده است.
وی ادامه داد: ساخت ناوشکن دنا، زاییده دانشی بزرگی است که در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی شکل گرفته است، این دانش فقط علوم مهندسی و علوم کشتی سازی نیست، بلکه یک دوره دانشی وزارت علوم در این صنعت و در تولید و دریانوردی شکل گرفته است بنابراین در این مسیر علوم پایه، علوم مهندسی و جمعی از علوم انسانی به کار گرفته شده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سفر دور دنیای ناوشکن دنا گفت: این سفر نتیجه صبر و استقامت ۳۵۰ رزمنده دلاور بوده است چراکه توانستند ۸ ماه سفر دریایی را تحمل کنند. البته صبر خانواده های این رزمندگان نیز قابل ستایش و تقدیر است.
استاد خسروپناه ادامه داد: ما از دانش علوم پایه و مهندسی برخوردار بودیم که توانستیم ناوشکن تمام ایرانی بسازیم و از این علوم بومی و تمدنی استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: دستاورد دیگر سفر دور دنیای ناوشکن دنا خودسازی است، در طول ۸ ماه تمام برنامه های معنوی همراه آنها بود، مقام معظم رهبری در نظریه نظام انقلابی به سه رکن خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی تاکید دارند و رکن خودسازی در این سفر هشت ماهه مدنظر بوده است.
استاد خسروپناه دستاورد دیگر سفر ناوشکن دنا را جامعه پردازی عنوان کرد و ادامه داد: برخی از نوجوانان به جهت تبلیغات سوء دشمن وقتی دستاوردهای علمی، دفاعی و امنیتی کشورمان تبیین می شود باورشان نمی شود. در این زمینه اردوی راهیان پیشرفت به کمک وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش توانسته نتایج مثبتی را به ارمغان آورد چراکه با دیدن این نتایج جوانان باورشان می شود که در کشور اتفاقات خوبی رقم خورده و وقتی باورشان شد، امید پیدا میکنند و وقتی که امید پیدا کردند جامعه سازی میکنند.
وی تاکید کرد: تجربه نگاری سفر ناوشکن دنا خیلی اهمیت دارد، باید با همه ۳۵۰ نفر حاضر در این سفر مصاحبه شود، با دانشمندانی که این ناوشکن را ساخته اند، نیز مصاحبه صورت گیرد تا تجربه ها به دانش حکمرانی دریانوردی دفاعی امنیتی تبدیل شود تا منابع تدوین شده در دانشگاه تدریس شود.
انتهای پیام/